309
Elit, una dintre cele mai importante companii de pe piața de produse din carne și mezeluri din România, a împlinit 20 de ani de la momentul lansării pe piață a primului produs cu „gust desăvârșit‟. De atunci, se menține constant în topul preferințelor consumatorilor.
Voicu Vușcan, Administrator, și Cristian Orădan, Director General, dezvăluie culisele succesului Elit– cei 20 de piloni pe care se bazează compania de atât de mult timp:
1.Gustul desăvârșit
De la bun început, Elit și-a propus să facă mezeluri de excepție, pe care orice consumator să le poată atribui elitei bunului gust. Gustul desăvârșit este amprenta senzorială care face posibilă recunoașterea produselor Elit dintr-o multitudine de produse similare printr-o simplă degustare.
2. Diversitate
În cele patru fabrici, Elit produce peste 300 de tipuri de mezeluri din toate categoriile–salamuri, cârnați, specialități, crenvurști, parizer, afumături, prospături, crud-uscate, mici. Toate acestea se regăsesc sub umbrela a şase branduri proprii: Elit, Plin de Carne, Premia, Promo, Veri şi Finom.
3. Calitate
Responsabilitatea Elit față de clienți este prioritară pe întregul sistem de producție, prin asumarea calității ca valoare esențială,asociată cerințelor unui consumator atent și bine informat. De aceea, Elit a ajuns compania cu cel mai mare număr de clienți activi din țara noastră: peste 16.000.
4. Autenticitate
Fiecare produse Elit are povestea sa. Cu nostalgia gustului autentic al mezelurilor de odinioară, compania a reușit să producă la nivel industrial produse populare, iubite de români și premiate, cum sunt de exemplu, Cârnații de casă din gama Plin de Carne.
5. Stabilitatea rețetei produselor
Elit a pus la punct mecanisme interne pentru inventarierea continuă a nevoilor, gusturilor și dorințelor clienților și consumatorilor, care ulterior sunt transpuse în rețete de succes. Aceste rețete se materializează în produse competitive, standardizate și targetate, pentru a căror finalizare, feedback-ul consumatorului este ultimul test.
6. Creștere sustenabilă
Compania a pornit la drum cu un capital 100% românesc și a crescut organic, cu pași siguri, prin votul de încredere al clienților și consumatorilor, câștigat prin muncă susținută, agilitate managerială, deschidere la nou și mult optimism.
7. Inovație
Inovația în domeniul producției de preparate din carne este o preocupare continuă în ceea ce înseamnă crearea de produse cu rețete bune, păstrând gusturile autentice. În acest sens, Elit a achiziționat cele mai bune tehnologii de producție, și-a asumat rolul de trendsetter al pieței, colaborează cu cei mai buni furnizori, a realizat un departament de R&D performant și a format o echipă de management cu viziune.
8. Siguranță alimentară
Filosofia proprie de business a condus echipa Elit la construirea unor spații de producție la cele mai înalte standarde europene. În cele patru fabrici proprii, Elit produce toate gamele de mezeluri respectând cu strictețe normele de siguranță alimentară.
9. Pasiune
Oameniisunt cheia succesului într-o companie. Cu o echipă pasionată de ceea ce face, compania a devenit un model de afacere de succes, fiind recunoscută pentru calitate, grijă față de clienți și consumatori, pentru produse și branduri de top.
10. Viziune
Elit își consolidează poziția de top ridicând permanent standardele de calitate prin acțiuni care au la bază un program continuu de investiții: pentru a maximiza standardele de calitate, pentru creșterea capacităților de producție, de depozitare și de distribuție a produselor.
11. Echipă puternică
Echipa Elit a depășit cu succes multe piedici, însă cu fiecare nouă provocare a devenit și mai pregătită pentru a înfrunta situații neprevăzute sau dificile. Valorile sale de bază, printre care se regăsesc pasiunea și integritatea, reflectă identitatea unică a echipei și servesc drept busolă pentru afacerea Elit.
12. Angajați loiali
O parte importantă din cei peste 2000 de angajațide astăzi sunt alături de Elit încă din prima zi, crescând, cu dedicare și implicare odată cu compania.
13. Orientare către comunitate
Elit revine mereu către comunitate, oferind sprijin constant pentru proiecte sociale relevante. Compania este alături de spitale și susține procesul educațional de calitate oferit de universitățile locale pentru pregătirea viitorilor specialiști.
14. Îmbinarea comerțului tradițional cu cel modern
Pe lângă magazinele tradiționale și o rețea proprie de 53 de magazine de tip supermarket,echipa Elit abordează cu succes retailul modern și deservește comunitățile etnice ale românilor din Europa.
15. Flexibilitate
Elit răspunde constant și prompt la toate schimbările pieței, una dintre cele mai recente fiind preferința consumatorilor pentru achiziția produselor la gramaj fix, potrivite pentru o singură masă. Compania a răspuns acestei dorințe prin implementarea de modalități de ambalare cu gramaje fixe, în cantități mai mici.
16. Promptitudine
Rețeaua de magazine Elit, cele 5 depozite logistice, cele peste 20 de depozite cross-docking plasate în mod strategic, împreună cu rețeaua de distribuție care cuprinde o flotăextinsă de mașini frigorifice, fac posibil ca mezelurile Elit să ajungă în cel mai scurt timp pe mesele consumatorilor.
17. Experiență
Elit este o companie matură, cu resurse şi oameni profesionişti, cu o capacitate de reacţie şi organizare rapidă şi eficientă. Toate acestea au condus compania spre identificarea şi implementarea celor mai bune soluţii şi la o adaptare rapidă la orice condiţii de piaţă.
18. Prestigiu
E greu să găsești vreun oraș sau sat fără produse Elit. În privința sortimentației, Elit are cea mai mare expunere. În privința cantității si a calitatii, sunt și aici pe podium. Prestigiul companiei a ajutat-o să devină parte integrantă a gigantului Smithfield.
19. Expansiune
Elit își propune să păstreze constant acelaşi trend de creştere, continuându-și expansiunea cu accent pe brandurile proprii, investiţii constante în spaţiile de producţie, în flota de transport, în infrastructură şi creşterea numărului locurilor de muncă.
20. Atenția către fiecare angajat
Cheia esențială a succesului Elit stă în capacitatea de a scoate în evidență calitățile fiecărui angajat, de a fructifica aceste calități și, totodată, de a prelua de la fiecare ceea ce îi ajută pe reprezentanții companiei să fie mai buni, personal și profesional.