Rezultatele se datorează introducerii unor noi sisteme de procesare şi ambalare, precum şi serviciilor tehnice București (4 aprilie 2014) - Tetra Pak®, liderul mondial în soluţii de procesare și ambalare a produselor alimentare, a anunţat astăzi că a înregistrat vânzări nete la nivel global de 11,1 miliarde de euro în 2013, în creştere cu 3,5% faţă de 2012, pe baze comparabile. „Anul trecut compania Tetra Pak a operat într-un mediu de afaceri dificil, creat de combinaţia dintre concurenţa puternică şi condiţiile economice din numeroase pieţe din lume, în care oferta este mai mare decât cererea”, a declarat Dennis Jönsson, Preşedinte şi CEO Tetra Pak. “Cu toate acestea, am obţinut creştere în toate segmentele de activitate, cu o performanţă deosebit de puternică în Soluții de procesare, Linii tehnologice și Servicii Tehnice”.Soluţiile de Ambalare Divizia de Soluţii de Ambalare a companiei a înregistrat vânzări nete de €9,6 miliarde, cu o creştere a volumelor de materiale de ambalare de 3% comparativ cu 2012, în condiţiile în care compania a livrat peste 178 de miliarde de ambalaje clienţilor săi din întreaga lume. Aproximativ 27% din acest volum a fost generat de portofoliul avansat de produse Tetra Pak, care cuprinde o gamă largă de forme, formate şi sisteme de deschidere, concepute special pentru a satisface cerinţele clienţilor în materie de funcţionalitate sporită, o mai mare diferenţiere a mărcii sau o mai mare performanţă de mediu, comparativ cu un nivel de 21% în 2012. Această performanţă reflectă creşterea puternică a ambalajelor Tetra Prisma® Aseptic şi a Tetra Brik® Aseptic Edge de 1 litru, de 35% şi respectiv 75%. De asemenea, divizia de Soluții de Ambalare a raportat o creştere puternică şi în segmentul liniilor tehnologice, vânzările crescând cu 15% comparativ cu 2012, datorită livrării a peste 580 de noi instalaţii de umplere la nivel mondial, pe fondul unei cereri semnificative din regiunea Chinei, dar şi din America Centrală şi de Sud. Segmentul de servicii tehnice din cadrul diviziei de Soluţii de Ambalare a raportat o creştere la fel de mare, vânzările majorându-se cu 11% faţă de anul anterior. În plus, s-a înregistrat o creştere semnificativă a contractelor de servisare tehnică, care reprezintă acum aproximativ 25% din activitatea totală a departamentului de servicii tehnice, comparativ cu 20% în 2012. Soluţii de Procesare Vânzările diviziei de Soluţii de Procesare s-au ridicat la 1,5 miliarde de euro în 2013, în creştere cu 16% faţă de anul anterior, înregistrată pe toate pieţele. Excluzând achiziţiile, creşterea a fost de 13%, reflectând o performanţă sănătoasă în domeniul vânzărilor şi serviciilor tehnice, care au crescut cu 15% faţă de anul anterior, precum şi câştigurile semnificative din vânzarea de echipamente noi pentru industria producătoare de băuturi şi produse alimentare preparate, cu creşteri de 19% şi respectiv 15%. Succesul companiei s-a datorat, de asemenea, şi dezvoltării unor versiuni la scară mai mică ale unora dintre tehnologiile sale de procesare deja consacrate pe piaţă, cu lansarea Tetra Alcross® RO Lite, Tetra Therm® Aseptic Flex 1, Tetra Therm® Aseptic Drink 1 şi Tetra Albatch® 1. Aceste produse s-au dovedit foarte populare în rândul clienţilor din pieţele emergente, companiile în dezvoltare căutând soluţii de procesare robuste şi fiabile la costuri de investiţie relativ scăzute. În 2013, divizia de Soluţii de Procesare şi-a consolidat poziţia de lider de piaţă în sistemele de filtrare pentru lapte, brânză şi zer, odată cu achiziţionarea în septembrie a companiei DSS Silkeborg, o companie specializată în fabricarea de tehnologie de filtrare cu membrane din Danemarca. Această achiziţie vine după achiziţionarea companiei Filtration Engineering în 2012, şi oferă Tetra Pak o expertiză internă importantă în domenii precum osmoza inversă, nano-filtrare, ultra-filtrare şi micro-filtrare. Divizia se concentrează acum pe aplicarea şi dezvoltarea acestor tehnologii la o serie de aplicaţii de procesare diferite. „Succesul combinat al Soluţiilor de Ambalare şi al diviziei de Soluţii de Procesare reflectă capacitatea noastră de a le oferi clienţilor soluţii care îi ajută să valorifice oportunităţile şi să facă faţă provocărilor de pe pieţele în care operează. În 2014 vom continua să consolidăm această creştere, concentrându-ne pe generarea de valoare pentru clienţi şi pe întărirea parteneriatului cu aceştia”, a concluzionat Jönsson. DESPRE TETRA PAK Tetra Pak este liderul mondial în soluţii de procesare, ambalare şi distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrând îndeaproape cu clienţii şi furnizorii noştri, oferim produse sigure, inovatoare şi în armonie cu protecţia mediului înconjurător, care satisfac în fiecare zi cerinţele consumatorilor din peste 170 de ţări. Având aproximativ 23000 de angajaţi în peste 85 de ţări, noi credem în asumarea cu responsabilitate a poziţiei de lider în industria de profil, pentru crearea unei creşteri profitabile în armonie cu protecţia mediului înconjurător şi cu o bună conduită socială. Motto-ul nostru „PROTEJEAZĂ CE E BUN™" reflectă viziunea noastră de a oferi alimente sănătoase şi disponibile oriunde. Mai multe informaţii despre Tetra Pak sunt disponibile pe www.tetrapak.ro Tetra Pak și „PROTEJEAZĂ CE E BUN™" sunt mărci care aparțin Grupului Tetra Pak.