Dealtfel, Mega Image șia propus să rămână lider, compania ajungând la finalul anului 2014 la un total de 410 de magazine, din care jumătate deschise în ultimii doi ani. Dar, nici cei de la Profi nu se lasă mai prejos: „Strategia noastră este să deschidem în 2015 cel puţin tot atât de multe magazine ca în 2014 - adică peste 70 -, dar ţintim de fapt 100 de unităţi noi. Pentru 50 dintre ele avem deja spaţiile. În ce priveşte modalitatea de expansiune, suntem deschişi tuturor oportunităţilor (expansiune directă sau prin achiziţii, n.red.)“, spun reprezentanţii Profi. În doi ani compania vrea să ajungă la 500 de unităţi faţă de 275 în prezent. Pentru a tura la maximum motoarele expansiunii cele două reţele trebuie să scoată din buzunar câteva zeci de milioane de euro. Jucătorii din comerţul modern, care, în România au conturat o piaţă de circa 9 mld. euro, s-au extins anul trecut cu aproape 250 de magazine, menţinând ritmul din 2013 şi ducând numărul total de unităţi până la un pas de 1.500. Campionii expansiunii au fost Mega Image şi Profi, urmaţi la distanţă considerabilă de Penny Market, Lidl şi Kaufland. Cei cinci au investit peste 200 mil. euro şi sunt responsabili pentru 93% dintre deschiderile de magazine de anul trecut.