165
(Comunicat) Cel mai nou studiu în domeniul retailului, realizat de MKOR Consulting în luna octombrie, arată că 82% dintre români cumpără produse de larg consum cel puțin o dată pe săptămână, cheltuind în medie 1010 lei lunar pentru produsele alimentare, cele de îngrijire personală și curățenie. Cifra este de altfel confirmată și de datele Institutului Național de Statistică. Conform statisticii oficiale, în trimestrul II al anului 2018, totalul cheltuielilor de consum ale unei gospodării s-a ridicat la 2187 lei, din care aproximativ 46% reprezintă cheltuieli cu produsele de larg consum. Pentru asigurarea celor necesare, mai mult de 9 din 10 consumatori își fac cumpărăturile din marile lanțuri de hiper și supermarketuri din România, Kaufland și Lidl ocupând primele două locuri în topul preferințelor lor (69% dintre români cumpără produse de larg consum de aici). 96% dintre consumatori includ în coșul lor produse alimentare, de curățenie și de îngrijire personală românești. Astfel, la finalul unei luni obișnuite, aproximativ 81% dintre toate produsele alimentare și peste 40% dintre articolele de îngrijire personală și de curățenie pe care le cumpără românii sunt produse în România. Mai mult, când se află în fața raftului, 51% dintre români aleg frecvent produsele românești, în locul celor din import, iar 29% caută în mod special magazinele care includ în oferta lor produse „Made in Romania”. Produsele românești proaspete, perisabile, cum sunt lactatele, carnea, mezelurile, fructele și legumele sunt alese de peste 9 din 10 consumatori. Napolact, Covalact și Cris-Tim sunt brandurile care se bucură de cea mai mare apreciere din rândul românilor. Jumătate dintre consumatorii de produse românești adaugă în coșul lor de cumpărături articole de îngrijire și înfrumusețare fabricate în România. Farmec și Gerovital conduc detașat topul celor mai cunoscute și utilizate mărci din această categorie. Produsele alimentare ambalate, cu termen de valabilitate mare, fabricate în România urmează în topul preferințelor, fiind alese de 49% dintre consumatori. Boromir, Băneasa și Scandia sunt cele mai iubite mărci ale românilor din această categorie. ”Cumpărând produse fabricate în România, consumatorii au sentimentul că pot contribui la bunăstarea țării, în ansamblul ei. În plus, produsele românești sunt percepute ca fiind mai naturale și de calitate superioară comparativ cu cele aduse din afara țării” afirmă Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting.Produsele locale versus cele de import Aproape 5 din 10 persoane care preferă produsele românești le aleg pe acestea în primul rând pentru a susține companiile românești. Pe lângă sentimentul de patriotism, 43% le apreciază pentru calitatea lor, iar 39% le consideră mai naturale comparativ cu cele din import. În oglindă, cei mai mulți dintre cei care preferă produsele din import le aleg în primul rând pentru că au prețuri mai bune (49% dintre cei care aleg produsele din import) și sunt de calitate superioară (33%) comparativ cu cele made in Romania. În ciuda faptului că se bucură de o foarte mare apreciere în rândul consumatorilor, marca „«Made in Ro» nu se bucură de o promovare suficient de puternică.”, a mai observat Corina Cimpoca. 47% dintre consumatorii de produse românești consideră că acestea sunt doar în mică măsură promovate ca „Fabricat în Romania”. Cu toate acestea, mai mult de 3 din 4 persoane care aleg frecvent produsele românești sunt dispuse să plătească, în medie, cu aproape 30% în plus, pentru ele. Studiul „Preferința pentru produse românești” a fost realizat de MKOR Consulting în perioada septembrie-octombrie 2018, pe un eșantion de 1,067 respondenți cu vârste cuprinse între 18-54 ani, reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și distribuție regională și poate fi accesat gratuit la adresa https://mkor.ro/studii/produse-romanesti-2018/. -82% dintre români cumpără frecvent produse de larg consum, plătind în medie 1010 lei lunar pentru ele;-96% dintre consumatori pun în coș produse alimentare, de curățenie și de îngrijire personală românești;-3 din 4 iubitori ai produselor românești ar plăti chiar și 30% în plus pentru acestea.*** MKOR Consulting (https://mkor.ro) este o agenție de cercetare de piață inovativă, care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR Consulting acoperă toate tipurile de cercetare și oferă o flexibilitate crescută clienților săi, cu scopul înțelegerii și livrării celor mai detaliate perspective asupra pieței. MKOR Consulting dezvoltă o serie de proiecte de cercetare proprii, pe care vă invităm să le parcurgeți în mod gratuit pe site-ul agenției: https://mkor.ro/studii-proprii/ MKOR Consulting este fondat de către Corina Cimpoca, un profesionist cu peste 12 ani de experienţă în marketing şi cercetare de piaţă. Corina are titlul de MBA, obținut la Cotrugli Business School. De-a lungul carierei sale, a colaborat cu mai multe organizaţii în calitate de manager de marketing şi PR şi a iniţiat mai multe proiecte antreprenoriale. Mai multe detalii pe: https://ro.linkedin.com/in/coricimpoca