Tehnologii

168

A fost lansat codul de bune practici in domeniul scanarii-2012

autor

MeetMilk.ro

distribuie

In cursul lunii aprilie, la Hotel Radisson din Bucuresti a avut loc lansarea oficiala a Codului de Bune Practici in domeniul Scanarii-2012, eveniment destinat, in principal, companiilor de retail. Protagonistul principal al manifestarii a fost organizatia GS1-Romania, asociatie nepatrimoniala, filiala autohtona a organizatiei omonime care actioneaza la nivel global in domeniul scanarii codurilor de bare, dar care ofera si multe alte servicii in domeniul standardizarii, implementarii sistemelor de trasabilitate etc..

Imbunatatirea imaginii cu ajutorul codului de bare Evident, Codul de Bune Practici se adreseaza zonei de retail, dar nu numai. In conditiile in care multi procesatori din industria de carne si-au dezvoltat propriile retele de magazine, unii reusind, chiar, sa se claseze pe primele locuri in topuri, mai ales in cele de key-acount, devine la fel de evident ca programul se adreseaza si acestora. In fond, Codul de Bune practici in Domeniul Scanarii nu numai ca ofera avantajele cunoscute care tin de e videnta, contabilitate etc., dar poate contribui substantial la imbunatatirea imaginii magazinului, a companiei, a brandului, stiindu-se ca un consumator multumit va reveni si a doua oara la raft. Exact aceste avantaje au fost subliniate de domnul Ciprian Iosep, Presedinte al GS1 Romania, Valentin Popescu, director de dezvoltare al organizatiei, de doamna Tullia Imola Balla, viceperedinte al ANPC, dar si de domnul Thomas Quenzer, presedinte al grupului Pricon Graphics, din Elvetia, companie care activeza in Romania si care furnizeaza echipamente de print pentru codul de bare. Adoptarea acestui Cod de catre procesatori asigura si inscrierea acestora in noua tendinta evidentiata la nivel de Comisie Europeana, tendinta care pune semnul egal intre transparenta si incredere. Principii ale Codului de Bune Practici Principiul de baza dupa care a fost elaborat prezentul Cod se subsumeaza sloganului Pretul afisat este cel platit. Codul a fost elaborat de GS1 Romania si a fost agreat de ANPC. Documentul precizeaza procedurile de utilizare a codificarii cu bare si a scanarii acestora in domeniile de comert en-gros si en-detail. Procedurile descrise nu reprezinta responsabilitati legale dar sunt puternic recomandate de GS1 Romania, fiind create pe baza experientelor practice a companiilor specializate in vanzarile en-gros si en-detail. Aderarea voluntara la acest Cod este deschisa oricarei companii si implica respectarea Sistemului Global de Standardizare GS1 si promovarea sa activa in lanturile proprii de distributie. Pana acum, la Cod au aderat nume de prestigiu din retail, cum ar fi Carrefour, Selgros, Metro si Praktiker. Subliniem faptul ca documentul se afla in perfecta concordanta cu Legea 37/2002, OUG 58/2000, 0G 21/1992 si Legea 296/2004. Noul Cod se refera expres la: Etichetele de pret afisate la raft, unitatile de expunere, cresterile de pret, reduceri de pret, promotii, relatii cu clientii, Codul pentru vanzatorii externi (furnizori), calitatea tiparirii, metodologia de realizare a examinarii practicilor de scanare si Incalcari ale Codului de Bune Practici. Potrivit acestui ultim capitol, se considera incalcare a Codului refuzul examinarii, suprataxarea unui produs la un cos de 20 de produse sau de 2, la un cos de 40 de produse. Referitor la lansarea Codului de Bune Practici in Domeniul Scanarii, domnul Ciprian Iosep, Presedinte al GS1 Romania ne-a declarat: Lansarea acestui Cod va aduce ca element de noutate controlul calitatii codului de bare care, speram noi, va fi preluat in contractele de achizitie. Aceasta va insemna cozi mai mici la casele de marcat, eficienta sporita la vanzare, incasari mai mari si consumatori mai multumiti. Pentru procesatorii care detin propriile retele de magazine, acestia pot deveni membri ai organizatiei, adoptand acest Cod, in conditiile in care serviciile noastre sunt personalizate si acopera toate plajele de preturi, de la cele mai mici, modice, pentru magazinele mici si pana la cele consistente, dar rezonabile. Referindu-se la acelasi eveniment, doamna Camelia Vilau, director de dezvoltare al companiei Mednet, specializata in cercetari de piata, ne-a declarat: In primul rand, imaginea producatorului care detine si magazin este imbunatatita, datorita imbunatatirii relatiei cu clientul. Știm bine ca este neplacut sa constati ca unul este pretul afisat la raft, si cu totul altul este cel de la casa. Personal, ma bucur ca asistam la o evolutie pozitiva, tot mai multi retaileri adoptand acest Cod. Sper ca si companiile de procesare care detin lanturi de magazine sa il adopte, in viitor.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2