Metro Cash & Carry România a încheiat anul financiar 2015-2016, ce corespunde perioadei 1 octombrie 2015 - 30 septembrie 2016, cu o cifră de afaceri de 904 milioane de euro, în creștere cu 2% față de anul fiscal precedent când retailerul a înregistrat o cifră de afaceri de 887 de milioane de euro, potrivit datelor raportate de companie. Acesta este primul an când vânzările retailerului revin pe plus, după o perioadă de șase ani în care Metro Cash & Carry a raportat scăderi constante, evoluția din acest an fiind susținută de reducerea TVA, dar și de creșterea consumului. În perioada analizată, rețeaua a închis magazinul pe care îl opera în Brăila, numărul total al unităților cash & carry operate la nivel local ajungând la 30 de unități, față de 31 în anul fiscal 2013-2014. În România, Metro mai deține 25 de magazine Metro Cash&Carry, 5 unități de dimensiuni mai mici Metro Punct, o platformă de comerț online, precum și franciza La Doi Pași. În ultimii trei ani, mai mulți retaileri au ieșit din franciza La Doi Pași, reducând numărul de magazine din rețea de la peste 700 la circa 430 de unități în prezent. La nivel de grup, divizia Metro Cash & Carry a înregistrat un avans al vânzărilor like-for-like de 0,6%, la 28,99 de miliarde de euro în anul fiscal 2015/2016. Cât despre performanța grupului, Metro a marcat o ușoară creștere a vânzărilor comparabile de 0,2%, ajungând astfel la 58,41 de miliarde de euro.