640
Grupul olandez de retail Ahold Delhaize, care deține în România lanțul de magazine Mega Image, a avut un al treilea trimestru din 2023 dezamăgitor, o consecință a costurilor persistente ridicate și a încrederii scăzute a consumatorilor. Cu toate acestea, retailerul este pe calea redresării în Europa, spune CEO-ul Frans Muller, informează RetailDetail.
Câștig de cotă de piață
În timp ce vânzările din trimestrul trei au scăzut cu 2,1 %, până la 21,9 miliarde de euro, marja operațională a scăzut la 3,8 %, în principal din cauza costurilor mai mari din Statele Unite. În Europa, această marjă a fost de 3,5 %, în SUA de 4,2 %.
Cu toate acestea, retailerul subliniază că cota sa de piață este în creștere pe piețele cheie. Creșterea comparabilă a vânzărilor a fost de 3,1 % pentru grup: 0,9 % în SUA și 7 % în Europa.
Vânzările online au crescut cu 6,4 % datorită creșterii cu două cifre la Food Lion și Hannaford și a creșterii puternice a cotei de piață la Bol(.com).
În SUA, sprijinul de urgență mai scăzut, ratele mai mari ale dobânzilor și reluarea rambursării împrumuturilor pentru studenți în octombrie au afectat sentimentul cumpărătorilor, explică Muller.
„Când mă uit la Europa, care a suportat mai multe presiuni în ultimii doi ani decât SUA, sunt încrezător că suntem pe calea redresării.”
Excluzând impactul planului de franciză al Delhaize în Belgia, creșterea comparabilă în Europa a fost de 7,2 %, iar marja a depășit nivelurile din anul anterior. Albert Heijn și Bol au câștigat cotă de piață în Țările de Jos.
Focalizarea se va schimba
Muller subliniază trei mișcări importante pe care retailerul le-a luat recent. Achiziția Profi în România subliniază încrederea lui Ahold Delhaize în regiunea Europei Centrale și de Sud. Prin alăturarea alianței de achiziții Eurelec, grupul va aborda diferențele persistente de preț între piețele europene.
Iar o revizuire a afacerii sale online din SUA a dus la decizia de a vinde serviciul de livrare FreshDirect către Getir.
„Cea mai mare putere a noastră ca retailer de produse alimentare este adevărata experiență omnicanal – combinație de experiență online și în magazin”, a spus Muller.
CEO-ul a adăugat că Ahold Delhaize își aliniază în prezent prioritățile cu contextul macroeconomic și peisajul competitiv. Acest lucru va necesita unele schimbări de focalizare, susține el. Retailerul promite mai multă claritate în acest sens cu ocazia unei Zile a Strategiei din mai 2024.