160
(Comunicat) Consumul de pește din România este foarte scăzut, aproximativ 6 kg/capita, la polul opus situându-se Spania, cu aproape 40 de kg/capita. Viziunea de piață a Alfredo Seafood se concentrează pe creșterea consumului de pește de la o masă la trei săptămâni, la o masa pe săptămână. Dacă această viziune se concretizează, piața de pește din România va ajunge, peste cinci ani, la 1 miliard de euro anual. Alfredo Seafood, brand dezvoltat de Romfood Trading, unul dintre principalii jucători de pe piața importatorilor și distribuitorilor de produse de pește și fructe de mare din România, are ca viziune de piață, în următorii cinci ani, creșterea consumului de pește, care este acum la unul dintre cele mai scăzute niveluri din Europa. O familie din România consumă, în medie, o masă de pește la trei săptâmâni; obiectivul Alfredo este ca, peste cinci ani, o familie să ia o masă de pește pe săptâmână, ceea ce înseamnă triplarea consumului. În prezent, românii mănâncă puțin peste 6 kg de pește/capita anual, iar la polul opus se situează țări ca Spania (40 de kg de pește/capita anual) și Franța (38 de kg/capita anual). Piața de pește – 1 miliard de euro/an peste cinci ani Valoarea pieței de pește și produse de pescărie se ridică în țara noastră, în momentul actual, la 350 de milioane de euro/an. În condițiile în care consumul de pește va crește de la 6 kg/capita, cât este la ora actuală, la 18 kg/capita, piața de pește ar putea ajunge, în 2021, la 1 miliard de euro pe an. Studiile pe teme de nutriție arată că într-o dietă echilibrată trebuie să se regăsească proteine, glucide, vitamine, minerale și grăsimi, toate în proporții moderate. Alimentația sănătoasă presupune să nu exagerezi cu anumite tipuri de produse în detrimentul altora. Pentru a corecta în proporție de 100% dezechilibrul actual, ar trebui ca românii să ia cam două mese de pește sau fructe de mare pe săptămână. “Peștele este o resursă de proteine curate, necesară într-o dietă echilibrată, minimum o dată pe săptămână. Conform statisticilor, în acest moment în România se consumă, în medie, o masa de pește la trei săptămâni, ceea ce este extrem de puțin. Suntem conștienți că nu avem cum să ajungem, cel puțin deocamdată, la nivelul Spaniei, țară cu o cultură culinară specific meditaraneeană, unde se mănâncă două mese de pește săptămânal. Așadar ne-am propus o creștere treptată, la o masă de pește pe săptămână. Ca să ajungem aici va fi nevoie de efortul concertat al întregii industrii: de la producători, la importatori, distribuitori și retaileri”, declară Mihai Cristian Dărmănescu, Director General Romfood Trading. Nicio săptămână fără pește pentru români Alfredo Seafood consideră că soluția pentru schimbarea obiceiurilor defectuoase de consum este informarea corectă în ceea ce privește importanța peștelui în alimentația sănătoasă. Pentru ca organismul să poată beneficia de aportul de substanțe nutritive, peștele ar trebui să se regăsească în meniul românilor măcar o dată pe săptămână. Pentru atingerea acestui scop trebuie înlăturate preconcepțiile românilor legate de produsele de pescărie. Principalele bariere în calea unui consum mai mare de pește sunt: -temeri legate de prospețimea produselor-dificultatea de preparare (oamenii nu știu cum să îl gătească, ce rețete să folosească etc.)-dificultatea de a curăța peștele-mirosul neplăcut-teama a nu se îneca cu oase-prețul puțin mai ridicat decât la alte tipuri de carne-lipsa unei comunicări active dintre brandurile din această industrie și consumatori “Rezistența la consumul de pește își are rădăcinile și în faptul că România este o țară continentală, care nu are o tradiție de a mânca pește și fructe de mare. În țara noastră încă se mai asociază peștele cu perioada de post sau cu o dietă dedicată strict copiilor sau persoanelor care trebuie să urmeze un regim alimentar. Noi ne-am propus să înlăturăm prejudecățile legate de pește și de produsele din pește, oferind datele corecte sau alternative. Bunăoară, problema pregătirii peștelui înainte de a fi preparat, poate fi rezolvată foarte ușor cumpărând produse gata curățate. Noi nu garantăm doar pentru prospețime, ci avem grijă și ca peștele să plece curățat din fabrică, gata de gătit (ready to cook)”, explică Mihai Cristian Dărmănescu. ### Romfood Trading este unul dintre principalii importatori şi distribuitori de produse din peşte şi fructe de mare din România. Comercializarea produselor se face prin brandul Alfredo Seafood (www.alfredoseafood.ro), brand creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi Daniel Florin Nistor şi lansat în anul 2013. Datorită experienţei şi relaţiilor internaţionale cu marii producători de peşte din lume, dar şi al celor trei linii de procesare și ambalare automatizate şi de înaltă productivitate din cele două fabrici din Constanța şi Bucureşti, produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite atât în cele mai importate lanţuri de hypermarketuri şi supermaketuri din ţară, precum Kaufland, Carrefour, Mega Image, Metro, Billa, Cora, Penny etc., cât şi în peste 300 de magazine de comerţ tradiţional.