Unul dintre cele mai mari manifestări expoziționale din lume, Alimentaria, se va desfășura în acest an în perioada 16-19 aprilie 2018. Desigur, revista Meat.Milk. nu va lipsi, urmând să transmită, ca de fiecare dată, în timp real, știri despre participarea companiilor din România. Referindu-ne la domeniile noastre de interes, carnea și lactatele, vă putem spune că se conturează o participare internațională de excepție. Salonul Intercarn își va reconfirma statutul de centru al industriei cărnii internaționale, fiind susținut de firmele de frunte ale pieței și de cele mai reprezentative asociații și instituții. Internaționalizarea, inovarea, oportunitățile de afaceri și o ofertă variată vor reprezenta punctele forte ale unui spectacol al cărui istoric l-a dus la cele mai înalte poziții din clasamentul evenimentelor internaționale pentru acest sector, devenind o platformă internațională de excelență pentru industria cărnii. Pentru Alimentaria 2018, Intercarn a atras un număr mare de cumpărători naționali și internaționali din domeniile distribuției, comerțului cu amănuntul și canalului Horeca, garantând astfel o ediție de succes pentru companiile exponate. Încă o dată, spectacolul Intercarn va demonstra un angajament clar față de calitatea și noile tendințe, oferind spațiu pentru sute de expozanți recunoscuți pe plan internațional, consemnați pentru calitatea produselor lor, pentru istoria lor și pentru capacitatea lor inovatoare. Pe lângă oferta convențională, salonul va oferi delicatese cu denumiri de origine sau indicații geografice protejate și produse de ultimă generație, cum ar fi cele ecologice, kosher și halal. Până în prezent s-au înscris 452 de companii din întreaga lume, urmând să expună pe o suprafață de 15.200 mp. La rândul său, salonul Interlact își va consolida poziția de platformă comercială-lider, pentru firmele producătoare de produse lactate și ca generator de profit economic și sănătate nutrițională, ajutând la construirea unei societăți sănătoase cu produse vitale, pentru o dietă bogată și sănătoasă. În ultimii ani, introducerea tehnologiei în metodele tradiționale de producție și creșterea exporturilor au sporit profilul industriei laptelui și produselor lactate în sectorul agroalimentar mondial. De aceea, Interlact atrage deja sute de firme de frunte din industria spaniolă, precum și reprezentanți din piețele cheie precum Germania, Belgia, Franța și Italia. Încorporarea de rețete funcționale noi și angajamentul ferm al industriei lactatelor pentru cercetare, inovație și dezvoltare, au făcut din această industrie una dintre cele mai inovatoare sectoare ale târgului, concentrându-se asupra unui număr mare de produse noi. Din acest motiv, Interlact reprezintă o uniune perfectă între inovare și tradiție, un loc ideal pentru a expune sau pentru a descoperi unele dintre cele mai bune inovații, cele mai tradiționale produse lactate și cele mai bune brânzeturi, fără îndoială unul dintre produsele stelare ale salonului. În momentul de față și-au anunțat prezența 145 de firme de lactate care vor expune pe o suprafață de 3.700 mp. Adăugând că, alături de aceste două saloane, celelalte secțiuni sunt: ”MultipleFoods”, ”Expoconser”, ”Intervin”, ”Restaurama”, ”Alimentaria Halal” și ”Alimentaria Hostelco”, să amintim că, la fel ca la fiecare ediție, România va participa cu stand național, companiile autohtone având susținerea Ministerului Economiei și de sprijinul total al Asociației pentru Promovarea Alimentului Românesc, condus de domnul Ștefan Pădure. Până în acest moment, la Alimentaria 2018, de la Barcelona, în Salonul Național, și-au anunțat participarea următoarele firme românești (cf. APAR): Grande Dolceria, Pan Food, Boromir Ind, Germino, Avicarvil Food And Distribution, Tracian Beef, Tual Fast Chance'98, Artesans Del Sucre, Negro 2000, Lta Mondial, Mariflor Prodcom, Np Prod, Cosm-Fan Carmangerie, Europrod, Avicola Lumina, Natural, Piccolo Angelo, All Nuts, Golden Foods Snacks, Betty Ice, Dru Agro, Euro-Casa Prod, Certinvest.