Repere

630

Alimentele clean label apar din nou pe lista favoritelor pentru consumatori

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Formulările cu etichetă curată atrag noi consumatori și măresc percepția calității și intenția de cumpărare, conform cercetărilor globale ale consumatorilor.

Cercetarea a fost efectuată de furnizorul de Ingredion, ca parte a programului său ATLAS, care sondajează peste 100.000 de consumatori din peste 33 de piețe globale pentru a examina tendințele, inclusiv atitudinile și comportamentele față de ingrediente și beneficii specifice.

Gama se extinde

Cel mai recent sondaj a arătat că un număr tot mai mare de producători de alimente și băuturi intenționează să includă produse cu etichetă curată în portofoliile lor, în timp ce consumatorii continuă să caute produse cu liste mai scurte de ingrediente, afirmațiile naturale fiind esențiale pentru transformarea intenției de cumpărare în vânzări.

Produsele lactate sunt bine plasate pentru a atrage consumatorii care caută etichete curate și mențiuni naturale, dar există provocări pentru categoriile de lactate procesate, cum ar fi înghețata și iaurtul aromat, unde aditivii sunt adesea necesari pentru a menține așteptările privind textura și aromă.

Constantin Drapatz, senior marketing manager Ingredion, Clean & Simple Food Ingredients, ne-a spus programul de cercetare lansat la începutul anului 2011 ca un mijloc de a înțelege atributele produsului care adaugă valoare și determină alegerea la raft, dar de atunci a fost extins într-un program atotcuprinzător. program de informații care analizează consumatorii, producătorii, serviciile alimentare și comercianții cu amănuntul.

„De la începuturile sale, cererea consumatorilor pentru produse alimentare cu etichetă curată a crescut semnificativ”, a explicat Drapatz. „În cel mai recent studiu al nostru, 78% dintre consumatorii globali au spus că ar plăti mai mult pentru alimente și băuturi cu afirmații naturale sau toate naturale.

„Pe lângă aceasta, comportamente precum cumpărarea de alimente și băuturi ambalate cu ingrediente naturale au înregistrat un câștig net de 40% în 2023 față de 2020.”

În cea mai recentă cercetare, Ingredion a chestionat, de asemenea, „un element foarte crucial în ceea ce privește dorința de a plăti a consumatorului și abordarea strategică a producătorului pentru eticheta curată”, a adăugat el.

„Piața cu etichete curate a cunoscut o creștere puternică în ultimii ani, strâns corelată cu atribuirea consumatorului de etichete curate la sănătatea percepută și încrederea în ingrediente, așa cum demonstrează creșterea lansărilor de noi produse care conțin una sau mai multe mențiuni de etichetă curată”, a spus Drapatz. .

„La nivel regional, 87% dintre producătorii de alimente și băuturi din America de Nord cred că o parte din portofoliile lor vor avea etichete curate în următorii doi ani.

„În Europa, utilizarea ingredientelor cu etichetă curată rămâne ridicată - aceeași cantitate (87%) dintre producători folosesc ingrediente cu etichetă curată. Privind în perspectivă, producătorii europeni prevăd că eticheta curată va reprezenta 71% din portofoliul lor total în următorii doi ani.”

Cumpărătorii gravitează spre produse cu etichetă curată

Louisa Parillo, manager de marketing pentru categoria de produse lactate EMEA la Ingredion, ne-a spus că etichetele curate continuă să fie „foarte relevante” pentru sectorul produselor lactate astăzi.

Citând cele mai recente date ale cercetării ATLAS, ea a spus: „Când selectează iaurt, iaurturi alternative la lactate, înghețată și brânzeturi procesate, 69% dintre consumatorii din SUA ar dori să vadă pe ambalaje mențiuni „facute cu ingrediente recunoscute”. În mod similar, 68% ar dori să vadă afirmații „fără ingrediente artificiale/fără conservanți”.

„Produsele lactate tradiționale, cum ar fi laptele, smântâna și untul, sunt bine poziționate pentru a atrage cumpărătorii cu etichete curate datorită listelor lor de ingrediente inerent simple. Cu toate acestea, categorii precum înghețata și iaurturile aromate se pot lupta mai mult pentru a menține etichetele curate din cauza utilizării ingredientelor adăugate pentru aromă, textură și termen de valabilitate.”

„În ciuda acestui fapt, există o inovație puternică în aceste segmente pentru a oferi etichete mai curate, cum ar fi utilizarea de culori și arome naturale”, a concluzionat ea.

Parillo a spus că oferirea experienței senzoriale și a funcționalității la care se așteaptă consumatorii, menținând în același timp o listă scurtă și simplă de ingrediente, este o provocare în spațiul produselor lactate procesate. „De exemplu, în înghețată, ingrediente precum emulgatorii și stabilizatorii sunt adesea folosite pentru a preveni formarea cristalelor de gheață și pentru a crea o textură netedă, cremoasă. În mod similar, în iaurturile aromate, obținerea profilului de aromă și dulceață dorite poate necesita mai multe ingrediente adăugate.

„Cu toate acestea, furnizorii de ingrediente inovează pentru a oferi soluții funcționale cu etichete curate. De exemplu, Ingredion oferă amidonuri cu etichetă curată care pot înlocui amidonurile modificate din lactate, îmbunătățind în același timp textura și stabilitatea.”

Obiectivul pentru etichete scurte și simple este deosebit de important pentru producătorii de alternative la lactate, deoarece mai puțin de 3 din 10 cumpărători nord-americani asociază categoria cu natura naturală. „Consumatorii care caută aceste produse sunt adesea motivați de sănătate și naturalețe”, a spus Parillo.

„În America de Nord, principalele asocieri pozitive pe care consumatorii le au cu produsele pe bază de plante sunt că acestea sunt sănătoase (36%) și naturale (28%). Cu toate acestea, 14% asociază negativ baza de plante cu a fi „procesată”. Acest lucru sugerează că o listă lungă de ingrediente poate fi o barieră în calea achiziției.”

Există mai multă libertate în unele categorii decât o alea, a explicat ea. „Pentru lapte, smântână și unt, consumatorii se așteaptă de obicei la o listă de ingrediente în mod inerent simplă.

„În categorii precum brânză și înghețată, există mai multă flexibilitate, dar afirmațiile privind ingredientele artificiale și OMG-urile rămân importante.”

Creșterea reputației mărcii

Dar o dată cu provocările vin și oportunitățile – și conform cercetării, etichetarea curată este crucială pentru promovarea unei reputații puternice de brand. „Am descoperit că peste 90% dintre producătorii europeni au etichete curate în agenda lor strategică”, a spus Drapatz. „În plus, 48% dintre producătorii europeni au spus că un motiv cheie pentru care etichetarea curată este importantă pentru strategia lor de afaceri este că duce la o reputație mai pozitivă a mărcii.

„Pe lângă aceasta, 45% au spus că etichetele curate ajută la atragerea de noi consumatori și 54% asociază etichetele curate cu produse de calitate superioară. Aceste constatări evidențiază legătura puternică dintre eticheta curată și percepția mărcii pe piață.”

Un compromis dulce

Pe lângă texturizanți, utilizarea zahărului sau a înlocuitorilor de zahăr rămâne un aspect cheie pentru producătorii de lactate procesate, atât în ceea ce privește respectarea reglementărilor relevante privind conținutul de zahăr, sare și grăsimi, cât și pentru a ajunge la consumatorii care caută ingrediente naturale.

Drapatz a explicat: „Preferințele consumatorilor se îndreaptă către îndulcitorii de origine naturală pentru reducerea zahărului. Cercetările lui Ingredion arată că

Strategiile preferate ale producătorilor europeni de reducere a zahărului sunt utilizarea unui amestec de îndulcitori percepuți ca îndulcitori de origine artificială și naturală (utilizați de 50% dintre cei care reduc zahărul) și utilizarea îndulcitorilor naturali cu conținut scăzut de calorii.

„În contrast, doar 24% reduc zahărul numai cu îndulcitori artificiali. Acest lucru este în concordanță cu faptul că vedem consumatorii plătind de bunăvoie mai mult pentru produse cu mențiuni de etichetă curată.”

Dar Parillo a remarcat că, deși există un interes din ce în ce mai mare pentru produsele lactate cu conținut redus de zahăr, în categoriile în care răsfățul și atractivitatea tratamentului sunt principalii factori de cumpărare, zahărul continuă să joace un rol important.

„În categoriile de lactate delicioase, cum ar fi înghețata și laptele aromat, mulți consumatori încă preferă experiența de gust și textura oferită de zahăr”, a explicat ea.

„Zahărul nu numai că oferă dulceață, dar funcționează și pentru a crea o senzație cremoasă în gură, precum și pentru a reduce punctul de îngheț și a controla cristalizarea în înghețată. În laptele aromat, zahărul îmbunătățește profilul de aromă și maschează notele neplăcute de la ingredientele adăugate, cum ar fi pudra de cacao.”

Cheia pentru producători este să echilibreze sănătatea și răsfățul prin explorarea îndulcitorilor de origine naturală și a alternativelor de zahăr care mențin calitatea produsului, a concluzionat ea.

Cunoștințele consumatorilor continuă să evolueze

Potrivit Mintel, cumpărătorii de astăzi sunt capabili să distingă mai bine între diferitele niveluri de procesare a alimentelor și preferă produsele procesate minim, care sunt sănătoase, gustoase și accesibile. În raportul US Better for You Snacking din 2024, Mintel a constatat că jumătate dintre consumatorii din SUA au fost de acord că ar dori să-și schimbe dieta actuală mâncând mai puține alimente procesate.

În Europa, cumpărătorii italieni au declarat că includerea ingredientelor naturale este un factor de top; în timp ce mai mult de două treimi (68%) dintre cumpărătorii din Marea Britanie sunt de acord că alimentele foarte procesate sunt bune cu moderație, a spus compania de informații despre piață.

Între timp, afirmațiile susținute de știință devin din ce în ce mai importante pentru consumatorii de produse de wellness, a raportat McKinsey & Company, afirmând că cumpărătorii au început să se îndepărteze de la produsele cu ingrediente curate sau naturale la cele cu ingrediente dovedite clinic.

Mențiunile de sănătate au devenit mai proeminente și în spațiul alimentar; în raportul său privind evoluția din 2022 a mențiunilor privind sănătatea în alimente și băuturi, Euromonitor International a remarcat că conștientizarea consumatorilor cu privire la sănătatea intestinală a devenit un „factor definitoriu” în etichetarea alimentelor și băuturilor, conținutul bogat în proteine fiind una dintre cele mai căutate mențiuni din alimente.

Există, de asemenea, o cerere crescută pentru alimente funcționale cu adaos de vitamine, reflectând conștientizarea crescândă a consumatorilor cu privire la sănătatea digestivă și imunitate. (Foto: Freepik)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2