Revista Piata sustine ca ”un consumator ajuns in fata raftului unui hipermarket a fost pus sa aleaga intre doua tipuri de ambalaj diferite un produs cu „specificatii tehnice” similare: unt cu 65% grasime. A ales produsul din dreapta imaginii atasate, fiind convins ca achizitioneaza un produs cu care era obisnuit, pe care il mai achizitionase si cu alte ocazii, dar in ambalajul din stanga. Motivul pentru care a decis sa achizitioneze produsul ambalat in plastic a fost pretul mai mic al acestuia. Consumatorul a sesizat abia acasa, in fata frigiderului in care mai avea unul din pachetele de unt paralelipipedice, ca exista mici diferente de grafica a ambalajului. Abia atunci a verificat si producatorul inscris pe eticheta si a aflat ca untul achizitionat nu este produs de Albalact, asa cum era obisnuit, ci de Almera International”, sustine sursa citata, care adauga. ”Privind imaginea, eroarea comisa de consumator pare foarte pertinenta. E drept, pe unul dintre ambalaje apare logoul Albalact, dar in graba oricine se poate insela. Ambalajul utilizat de Albalact, pe care apare si logoul companiei, este un ambalaj traditional utilizat de foarte multi ani pentru pachetele de unt. Este un ambalaj cu care consumatorul s-a obisnuit si de la care are anumite asteptari privind calitatea produsului. Nu spun prin asta ca produsul plasat pe piata de Almera International nu ar putea fi la acelasi standard de calitate sau chiar mai bun, este insa neobisnuita decizia de marketing de a lansa pe piata un produs care in loc sa se diferentieze, creeaza confuzie prin ambalajul in care este prezentat. Am cerut parearea celor doi producatori cu privire la confuzia creata prin cele doua ambalaje. Din pacate, de la Almera International nu am primit nici un raspuns. Directorul de marketing de la Albalact, Cristina Miclea, a clarificat de ce acest tip de ambalaj poate fi utilizat de mai multe companii de profil. “In ce priveste cazul prezentat referitor la untul De Albalact si existenta pe raft a altor produse cu design de ambalaj asemanator avem o situatie atipica de design de ambalaj. Inainte de 1989 toate fabricile de lactate din Romania produceau si comercializau unt cu acelasi design de ambalaj. Acesta este motivul care a determinat ca dupa ’89 niciun utilizator al acestui design sa ambalaj sa nu-si poata adjudeca exclusivitatea utilizarii lui. Compania Alblact produce untul De Albalact inca din 1971, iar produsul nostru este liderul acestei categorii de ani buni. Am preferat sa pastram design-ul de ambalaj cu care consumatorii nostri s-au obisnuit in toti acesti ani dar i-am adaugat elemente distinctive care asigura diferentierea produsului la raft. Logo-ul Albalact prezent repetitiv pe fata ambalajului, precum si obligativitatea conform legislatiei de a mentiona explicit numele si adresa producatorului pe ambalaj ajuta consumatorul sa identifice produsul nostru la raft. Suntem in dialog permanent cu consumatorii nostri si pana acum nu am avut niciun caz in care consumatorul sa ne sesizeze faptul ca nu a reusit sa identifice produsul nostru la raft. Consumatorii, in general, sunt din ce in ce mai informati si mai atenti la eticheta produsului”, a precizat Cristina Miclea pentru Revista Piata. (Mai multe, pe www.revista-piata.ro)