Ambalajul inteligent va juca un rol foarte important în viitorul FMCG, inclusiv produsele lactatedeoarece companiile reduc pierderile print-ro calitate mai bună; produse care durează mai mult și o nouă tehnologie care reduce prețurile materiilor prime, informează Dairy Reporter. Dr. Joe Kerry, șeful departamentului de Ambalaje pentru Alimente a Universității Cork College din Irlanda explică în noua sa carte care atinge subiectul și enumeră câteva nume în acest domeniu de la DSM și firma olandeză Shieltron. Ambalajul inteligent înglobează două mari categorii, explică acesta. Ambalajul activ care înseamnă încorporarea de aditivi în pachete (atașate ambalajului sau încorporate în materialul ambalajului) pentru a menține calitatea sau a extinde viața produsului la raft. Ambalajul inteligent simte proprietățile alimentelor ambalate și informează producătorii, retailerii și consumatorii despre starea produsului- exemplu fiind etichetele și chip-urile RFID; indicatorii de temperatură ( TTIs) sau ambalaje care pot elibera un contaminant. Dar, în ciuda dezvoltărilor tehnologice semnificative din ultimii 30 de ani, Kerry spune că aplicațiile ambalajului intelligent sunt tot la început, din cauza atitudinii pasive a autorităților de reglementare care sufocă dezvoltarea și din cauza eșecului dezvoltatorilor de a se angrena cu retailerii, și invers.