Trei jucători dețin o cotă de piață de peste 50% din vânzările din retailul modern, potrivit informațiilor Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR). Astfel, pe prima poziție în top 3 se află retailerul german Kaufland, cu o cotă de piață de de 23,69%, urmat de Carrefour cu 13,5% și Metro cu 13,29%. Este pentru prima dată când AMRCR comunică oficial cote de piață pentru membrii ei, datele fiind publicate în ”Cartea albă a Marilor Rețele comerciale din România” lansată în cadrul conferinței Mediafax Talks about Retail. Tot în acest document este menționată și cifra de afaceri cumulată a retailerilor alimentari membri ai asociației, care se ridică la nivelul anului 2014 la puțin peste 9 miliarde de euro. Această informație, coroborată cu cea potrivit căreia retailul modern a ajuns în 2014 să dețină o pondere valorică de 54% din piață, duce valoarea totală a pieței FMCG la aproximativ 16,36 miliarde de euro. În datele AMRCR nu sunt luate în calcul vânzările rețelei Lidl. Conform informațiilor preliminare, ponderea retailului modern va crește la 55% în 2015, informează Magazinul Progresiv.