În
ultima săptămână, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC)
a realizat o serie de controale, pentru a verifica modul în care este
respectată legislația în vigoare, în domeniu, în magazinele lanțului de
supermarketuri Penny, la nivelul întregii țări.
“Bright as a new penny”, așa spun englezii cu
referire la ceva strălucitor, excepțional.
Noi nu putem asocia Penny-ul nostru cu ceva de excepție, nou, bine întreținut.
Alte sancțiuni, aceleași abateri!
A trecut prea mult timp de când nimeni nu a evaluat corespunzător activitatea
acestui retailer. Iar el a uitat să mai fie suficient de atent cu dumneavoastră,
consumatorii.
Ne vom vedea curând cu conducerea celor de la
Penny. Sunt convins că au scuze, justificări, explicații și alte zeci de
variante, altele decât acelea de a pune mâna pe mop sau de a o băga în
buzunarul companiei pentru a înlocui echipamentele prea vechi.
Strig eu în numele consumatorilor: RESPECTAȚI-NE!” – Horia Constantinescu,
președintele ANPC.
Ca atare, au fost controlate 256 de magazine,
aparținând lanțului Penny, dintre cele 306 pe care compania Rewe România SA le
administrează în țara noastră. Pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au
aplicat următoarele sancțiuni:
-
333
amenzi contravenționale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei
-
110
avertismente
-
oprirea
definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valore
de peste 100.000 lei
-
oprirea
temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 29
de unități
-
închiderea
unității pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 6 magazine, din județele
Bacău (4 unități), Prahova (o unitate), Giurgiu (o unitate).
Neregulile constatate de comisarii ANPC, în
timpul controalelor, s-au referit la:
-
comercializarea
unor produse alimentare cu data limită de consum depășită
-
comercializarea
unor legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu
mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite
-
comercializarea
unor produse congelate cu exces de gheață și modificări organoleptice
-
comercializarea
unor băuturi alcoolice cu deficiențe de etichetare (lipsa unor ingrediente de
pe etichetă)
-
comercializarea
unor ouă sparte, în cofraj
-
depozitarea
unor produse alimentare direct pe paviment
-
utilizarea
unor vitrine frigorifice insalubre, cu insecte, resturi alimentare, praf
-
utilizarea
unor cuptoare, la raioanele de panificație-patiserie, neigienizate
corespunzător și a unor tăvi arse
-
folosirea
unor condiții de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct
de vedere igienico-sanitar
-
deficiențe
de etichetare a produselor alimentare și nealimentare (lipsa unor mențiuni
obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română etc.)
-
comercializarea
unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate
-
nerespectarea
regimului promoțiilor (nu se menționează perioada în care se derulează
promoția, nu există la vânzare produsul de referință pentru pachetele multi
pack)
-
folosirea
unui spațiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu paviment deteriorate
-
nerespectarea
regimului de temperatură de păstrare a produselor alimentare recomandat de
producători
-
neafișarea
ingredientelor cu potential allergen al produselor care se vindeau vrac
-
lipsa
afișării prețului unor produse, la raft
-
existența
unor neconcordante între prețul produsului de la casa de marcat și cel de la
raft.