Ferma

188

Anthony van der Ley: Provocări în digitalizarea fermei

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Tehnologiile de ultimă generație sunt din ce în ce mai prezente în fermele lumii, inclusiv în cele din România. Mai mult, incluziv pe plaiurile mioritice, se vorbește tot mai des despre digitalizarea fermei. Desigur, sisteme informatizate sunt folosite de toți, iar fermierii care au achiziționat roboți de fermă, au parte de un grand de digitalizare mai mare. Dar conceptul presupune mult mai mult, iar viitorul nu va aștepta. Tocmai de aceea, citând un interviu publicat de Future Farming, încercăm să creionăm o imagine a acestui viitor. Deocamdată, Anthony van der Ley, președintele asociației producătorilor de mașini și utilaje pentru agricultură și zootehnie, afirmă că digitalizarea unei ferme nu este ușoară deloc, existând multe provocări, mai ales dacă gândim la un viitor al digitalizării totale, integrate cu industria și piața. Cum am menționat anterior, Anthony van der Ley, președintele CEMA, reprezintă interesele producătorilor europeni de mașini agricole și tractoare. Anterior, acesta a lucrat pentru Westfalia, Kverneland și Kuhn. Iată opiniile acestuia, referitoare la fema viitorului:Europa, în avangarda digitalizării”Future Farming: Unde doriți să faceți cele mai mari schimbări, pe durata mandatului dumneavoastră de președinte al CEMA?Anthony van der Ley: Domeniul cheie de atenție, în opinia mea, este că Europa trebuie să fie și să rămână precursorul digitalizării agriculturii. Dar digitalizarea nu este un proces simplu. Dealerii, instalatorii și agricultorii sunt exasperați, deoarece nu este posibil să se facă schimb de date între mașinile diferitelor companii, ceea ce este o rușine, deoarece digitalizarea este viitorul. Motivul? În trecut, sistemele scumpe au fost înființate de diferiți producători care doreau să fie pionierii. FF: Spre ce alte subiecte vă veți îndrepta atenția, în perioada următoare?AvdL: CEMA a elaborat un plan care conține trei domenii-cheie, pe care vrem să le abordăm, până în 2030. Una este siguranța pe teren, dar și pe drum, atunci când se utilizează mașini agricole. Rata accidentelor care implică mașini agricole trebuie să scadă. Cealaltă zonă se referă la rolul Europei, ca precursor al inovării. Este posibil să se mărească și contribuția industriei mașinilor, la producția alimentară,  fructuoasă și durabilă. Până în prezent, folosim în continuare prea puține oportunități. Există un mic sprijin din partea guvernelor și a politicii agricole generale pentru a face acest lucru posibil. Legislația și reglementările europene trebuie să fie organizate astfel încât să creeze posibilități pentru o astfel de dezvoltare și inovare. Același lucru este valabil și pentru cea de-a treia zonă, digitalizarea și agricultura de precizie. Abordarea trebuie armonizatăFF: Ce trebuie să se întâmple, pentru ca această digitalizare să fie abordată?AvdL: Trebuie să armonizăm abordarea noastră în Europa. Trebuie să existe un punct central clar definit, pentru toți agricultorii, din care aceștia pot gestiona și verifica datele. CEMA lucrează la noi sisteme care facilitează gestionarea datelor și simplifică schimbul de date pentru lucrători, agricultori și consultanți în domeniul culturilor.   Există încă multe diferențe între țări. Olanda, de exemplu, necesită o rețea de 5G,  pentru a procesa eficient și imediat, datele din teren. Cantitățile de date cresc tot timpul și avem nevoie de conexiuni mai bune pentru ele. Nu toate țările au nevoie de 5G, totuși, pentru că nu sunt încă la fel de avansate, în ceea ce privește dezvoltarea lor digitală. Însă, Olanda este într-adevăr lider în acest domeniu extraordinare de complex.   Un alt exemplu îl reprezintă standardele privind emisiile. A fost acordat mai mult timp, pentru a permite tractoarelor să se conformeze, iar acum țările din jurul Mării Mediterane solicită și mai mult timp. Nu suntem, evident, toți pe aceeași pagină. Problema este cum să armonizăm abordarea tuturor.   FF: Ați menționat că Țările de Jos necesită o rețea de 5G și că Olanda conduce calea, în acest sens. În ce mod sunt fermierii olandezi mai avansați, în ceea ce privește digitalizarea?AvdL: Fermierii olandezi sunt mai avansați în utilizarea agriculturii de precizie și a digitalizării. Ia ISOBUS, un sistem care permite tractoarelor, mașinilor și sistemelor de management să comunice și să împărtășească informații, unul cu celălalt, este un exemplu excelent. Olandezii sunt fericiți să îl folosească, însă fermierii olandezi ar dori să aibă încă un alt sistem GPS disponibil. În Germania, pe de altă parte, sistemul nu a fost vândut. Fermierii germani doresc pur și simplu să-și pună piciorul pe pedala de gaz, ca să spunem așa. Toți pe aceeași paginăFF: De ce este necesar ca toți să fie ”pe aceeași pagină”?AvdL: Trebuie să putem prezenta o imagine unitară politicienilor europeni, pentru a le transmite ceea ce este important pentru sectorul nostru. Acesta este unul dintre domeniile către care vreau să-mi îndrept atenția: Încurajarea înțelegerii, la Bruxelles, cu privire la problemele care contează pentru noi, ca producători de mașini. Ar fi fantastic, dacă am putea spune, până la sfârșitul mandatului meu de președinte, că producătorii de mașini sunt luați în serios de către legislatorii UE. Sper săobținem, asta până la acea dată.   FF: De ce credeți că interesul CEMA este atât de important?AvdL: Promovarea conștientizării la Bruxelles este importantă, deoarece multe lucruri depind de sectorul agricol. Pur și simplu, nu putem permite ca nimic să aibă un impact negativ asupra producției alimentare. O bază bună, pentru producția alimentară durabilă și eficientă este importantă, dar este posibilă numai dacă legislația și reglementările UE sunt orientate spre atingerea acesteia.   CEMA oferă puncte de referință, pentru elaborarea legislației care este adaptată tehnologiei agricole. Politicienii UE trebuie să înțeleagă că nu totul din legislația privind autovehiculele de pasageri poate fi aplicat direct vehiculelor agricole. Predecesorul meu, Richard Markwell, a precizat că un sistem de frânare ABS nu ar trebui să fie automat obligatoriu. El a intervenit, însă, cu succes pentru a limita tractoarele pentru a nu se deplasa cu o viteză mai mare de 60 km pe oră, pentru a avea nevoie de un sistem ABS.   Bani UE, pentru 5GFF: Ce trebuie realizat prin legislația UE, în ceea ce privește digitalizarea și datele din domeniul agriculturii?AvdL: Finanțarea UE este necesară pentru a dezvolta o rețea de 5G. Mai mult, o problemă importantă în joc, în contextul creșterii digitalizării, este ce țară, ce origaizație, cine este acea persoană care deține toate aceste date. Este necesar să se definească reguli clare de joc. CEMA a fost unul dintre pionierii unei inițiative al cărei scop a fost să clarifice faptul că agricultorii sunt și trebuie să rămână proprietarii propriilor date și să aibă controlul asupra acesteia. Fermierii își dau dreptul de a exista, din aceste date.   FF: Nu credem că agricultorii știu exact care sunt implicațiile digitalizării agriculturii. Ce vreți să spuneți, atunci când afirmați că fermierii își dau dreptul de a exista, din date?AvdL: Am citit undeva, recent, că o companie cum ar fi Google ar putea avea la dispoziție atât de multe date agricole, provenind de la senzori, de exemplu, că o companie cu cantitatea de informații disponibile ar putea exploata terenurile sau fermele mai eficient decât 70% din fermierii actuali. Trebuie să împiedicăm acest lucru.   Fermierii trebuie să rămână proprietarii propriilor date, înainte ca alții să înceapă să le folosească. În caz contrat, agricultorii își pierd dreptul de a exista. Cred că este neetic să luăm în considerare datele fermierilor. Nu cred că agricultorii știu exact care sunt implicațiile digitalizării agriculturii. Este o rușine adevărată, cred, pentru că este de fapt atât de importantă.   FF: Ați spus că doriți ca politicienii europeni să ia în serios sectorul mecanizării agricole până la sfârșitul mandatului dumneavoastră de președinte. Cum intenționați să realizați acest lucru?AvdL: Voi împlini ceea ce am spus că voi face. Asta-i o promisiune pe care o pot face. Vreau să adun oamenii, să inițieze dialoguri și să ajungem împreună la un nivel superior. Sistemul politic al UE este complex și este nevoie de o mare parte a lobby-ului nostru, pentru a acționa la Bruxelles. Dar poți realiza multe lucruri cu oamenii potriviți”.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2