Repere

237

Anuga 2021 sau arta de a-ți da cu tesla-n interes

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Toamna anului 2021 dă ocazia oficialilor români să mai demonstreze încă o dată marele talent de a-ți da cu tesla drept în cel mai sensibil loc al omului, interesul.

Asta, pentru că nu putem în ruptul capului să înțelegem cum de s-a putut ca Ministerul Economiei să reteze banii de reprezentare externă a companiilor din Industria Alimentară românească, la târgurile internaționale.

Lipsa de logică devine și mai evidentă acum, în plină criză sanitară, când toată lumea așteaptă o apropiată criză economică, la nivel internațional dar și internațional.

Trebuie să ai mare boală pe țara asta, ca să-i faci rău intenționat și să nu ajuți firmele din acest domeniu la care ne referim, să își poată promova produsele pe piețele externe, deși există programe speciale pentru așa ceva ba, mai mult, există fonduri europene direcționate exact spre acest scop.

Iată, dovada a ceea ce spunem este ceea ce se întâmplă acum, la Anuga 2021, cel mai mare târg din lume dedicat Industriei Alimentare desfășurându-se fără ca România să aibă un pavilion național. Cauza? Tăierea fondurilor de care am amintit mai sus.

Asta dă rău. Dă foarte rău, pentru partenerii externi ai firmelor românești, pentru că e bine știut că, la astfel de manifestări, achizitorii din alte țări stau cu ochii și pe produse dar și pe firme, mai bine spus, pe seriozitatea lor. Iar, una dintre dovezile de seriozitate este continuitatea în reprezentare. Nu ești la stand, nu exiști!

Și așa, în lanțul mecanismului internațional e o regulă: La prima participare la un târg aproape nimeni nu te bagă în seamă, dar te observă. La a doua, intră în vorbă cu tine, iar la a treia, e dispus să negocieze.

Desigur, pot fi și situații fericite când unele companii dau lovitura din prima, dar astea sunt extrem de rare, la fel cum sunt și situații în care managerii unor firme, nemulțumiți că nimeni nu s-a oprit la standul lor, nu mai participă la alte evenimente de gen.

Dar asta e regula! Pentru că achizitorii văd în continuitatea participării tale o dovadă de seriozitate, potență financiară a firmei în cauză și încredere că produsele expuse pot stârni interesul consumatorului.

Și, repetăm, exact într-o perioadă sensibilă, autoritățile de la București au retras sprijinul financiar pentru participarea firmelor din domeniu la acest târg Anuga. Așa se întâmplă că, dacă la ediția din 2019 au participat nu mai puțin de 70 de companii, în majoritatea lor covârșitoare, în pavilionul național, acum nu sunt decât 22, toate fiind acolo pe speze proprii.

Asta, în timp ce țări din jurul nostru, membre ale Uniunii Europene, au o prezență masivă la standuri. Cel mai bun exemplu în acest sens este al Bulgariei, care, beneficiind de sprijinul guvernului de la Sofia, a putut organiza un pavilion național la care sunt prezente nu mai puin de 104 companii dindomeniul alimentar; Ungaria are 67 de firme, Polonia are 240 de firme, Slovenia are 46 de firme etc.!

Să amintim, însă, și să aplaudăm, faptul că ministrul demisionar al Agriculturii, domnul Adrian Oros, însoțit de secretarul de stat Aurel Simion s-au deplasat la Koln pentru a fo alături de companiile din România, subliniind faptul că, din punct devedere organizatoric, Ministerul Economiei poartă responsabilitatea eșecului acestei ediții, nu MADR-ul, pentru că acolo sunt fondurile și cei de acolo le-au blocat.

Mai mult decât atât, trebuie să amintim că, anterior, MADR și Adrian Oros au transmis Ministerului Economiei și ex-ministrului Claudiu Năsui, acela care, sosit la cârma ministerului a tăiat toate fondurile de reprezentare internațională a companiilor românești (indiferent de domeniu!), solicitarea de a reveni asupra deciziei, atrăgând atenția că neparticipareala târgurile internaționale va duce la pierderea unor piețe și a unor poziții internaționale recâștigate și menținute cu foarte mari eforturi. Și asociațiile profesionale, inclusiv APAR, au avut inițiative similare.

Din păcate, nimeni nu a avut succes, firmele din România rămânând fără sprijin. Și, edevident, absenții de acum vor fi uitați de achizitorii din lumea largă. Păcat, mare păcat. În rest, urându-le succes, iată lista celor 22 de firme românești prezente pe speze proprii la cel mai mare târg dedicat industriei alimentare din lume, Anuga 2021, potrivit site-ului oficial al evenimentului:

Grande Dolceria Srl.

Therezia prodcom srl

FUENTE DE LA SALUD VASMAR SRL

S.C. International Fresh Drinks S.R.L.

LIDYA WALNUTS SA

S.C. Natural S.R.L.

SC Croco SRL

S. C. European Drinks S.A.

FERMA CU OMENIE SRL

SC CALIPSO SRL

ROMVELIA PRODCOM SRL

Ocean Fish SRL

DAFRANKA GLOBAL S.R.L.

Prefera Foods S.A.

All Nuts Srl

SC Verdino Green Foods SRL

Zone International Trading SRL

SC Boromir Ind

Certinvest

SC MANDY FOODS INTERNATIONAL SRL

European Food

WONDER FOODS SRL

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2