210
Din cele peste 1240 de companii inregistrate la Registrul Comertului cu activitate de procesare a laptelui, 45 de producatori au realizat in 2012 vanzari reprezentand 3,35 miliarde lei, echivalentul a 78% din piata fiscalizata a produselor lactate, estimata pentru anul trecut la o valoare de un miliard de euro. Cele 45 de companii au inregistrat in 2012 vanzari totale mai mari cu 135,6 milioane lei fata de anul 2011, inregistrand vanzari in scadere pentru categoria lapte proaspat si vanzari in crestere pentru iaurturi, informeaza Revista Piata. Din valoarea totala a pietei lactatelor, segmentul iaurturilor s- a dovedit a fi in continuare cel mai dinamic. In cadrul acestei categorii avem de a face cu o oferta diversificata si mereu inoita, cu o concurenta inversunata, cu campanii agresive si strategii ingenioase de promovare a produselor si de stimulare a vanzarilor. Potrivit monitorizarilor Nielsen, principalii jucatori de pe piata iaurtului au fost Danone, Friesland Holding Company, Albalact , Molkerei Alois Muller dar si detinatorii de marci proprii (retailerii). In hipermarketuri, supermarketuri si magazinele de tip discount se deruleaza intre 77% (valoric) si 78% (cantitativ) din totalul vanzarilor.(Mai multe, pe www.revista-piata.ro)