277
First Milk va produce pudră specială de proteine din zer pentru Arla Foods Ingredients, permițându-i să abordeze tendința de creștere a consumatorilor pentru alimentele îmbogățite cu proteine, informeaza BeverageDaily.
Folosind o metodă proprie, Arla Foods Ingredients va face concentratul de proteine din zer microparticule Nutrilac FO-7875, care este folosit ca ingredient pentru a crește nivelul de proteine din produsele alimentare și din băuturi, în special din iaurturi, fără a afecta textura și gustul. Potrivit cooperativei, ingredientul poate permite formulări de iaurt de băut cu 11% proteine și doar 0,8% grăsimi.
Zerul va fi produs la First Milk’s Lake District Creamery, unde produce și brânză cheddar Lake District Dairy Co.
„Acest parteneriat va crește semnificativ capacitatea noastră de a satisface cererea mare actuală de soluții specializate de proteine, precum și ne va permite să eliberăm materie primă în alte scopuri”, a declarat Henrik Andersen, CEO Arla Foods Ingredients, pentru DairyReporter.
„First Milk și Arla Foods sunt ambele cooperative și este un mare avantaj să produci ingrediente de înaltă calitate pe bază de zer în modul cooperativ.
Acest lucru permite controlul deplin asupra lanțului valoric, ceea ce înseamnă că clienții noștri beneficiază de stabilitate și calitate uniformă. În acest caz, va exista o aprovizionare îmbunătățită cu unul dintre conceptele noastre principale de proteine și unul care câștigă multă tracțiune – băuturile lactate îmbogățite cu proteine.”
În continuare, cele două cooperative vor lucra îndeaproape pentru a implementa tehnologiile proprietare Arla la uzina de producție.
Experiență de producție care merge înapoi
First Milk are o vastă experiență ca partener de aprovizionare în sectorul produselor lactate și alimentar. A produs de mulți ani pudră de proteine din zer, în special WPC80.
Acest lucru a fost realizat inițial într-o societate mixtă cu cooperativa de produse lactate din Noua Zeelandă Fonterra și apoi ca proprietar unic din 2019 într-un parteneriat de vânzări și distribuție cu Havero Hoogwegt, care rămâne în vigoare.
Un purtător de cuvânt al First Milk a comentat: „Acest nou parteneriat cu Arla Foods Ingredients ne va permite să extindem gama de produse specializate, de înaltă calitate, pe care le fabricăm, ceea ce va oferi o valoare reală pentru ambele cooperative. Vom lucra îndeaproape cu echipa Arla Foods Ingredients pentru a ne asigura că specificațiile produsului sunt respectate în mod constant.”
Alimente îmbogățite cu proteine: o tendință în creștere
Proteinele lactate au fost în mod tradițional foarte căutate de producătorii de alimente și băuturi proteice care caută ingrediente cu gust neutru pentru a-și îmbogăți produsele. Proteina găsită în zer este considerată o „proteină completă”, deoarece conține toți aminoacizii esențiali și beneficiază, de asemenea, de o bună digestibilitate.
Chiar și cu eforturi semnificative de cercetare și dezvoltare și inovare continuă, proteinele pe bază de plante se situează oarecum în urma produselor lactate în ceea ce privește gustul și textura și necesită „mascare” suplimentară pentru a obține profilul de aromă și digestibilitatea dorite.
Potrivit Maximize Market Research, piața băuturilor proteice este programată să-și dubleze dimensiunea în acest deceniu, atingând o valoare de 41,5 miliarde USD în 2029 de la 21,45 miliarde USD în 2021. Segmentul pudrei domină piața, în timp ce băuturile RTD îmbogățite cu proteine dețin a doua cea mai mare pondere.
Astăzi, consumatorii de toate vârstele sunt interesați de beneficiile pentru sănătate pe care le aduc băuturile cu proteine funcționale și există o cerere în creștere pentru băuturi naturale și organice care nu includ aditivi artificiali.
Potrivit cercetării brevetate efectuate de Kerry, consumatorii cu vârsta cuprinsă între 43 și 54 de ani din SUA doresc mai mult de 20 g per porție de proteine în băuturile lor, în timp ce consumatorii mai în vârstă folosesc băuturi proteice pentru a combate scăderea masei musculare și pentru a stimula sănătatea oaselor.
Cu toate acestea, gustul rămâne primordial pentru toți consumatorii, specialistul în soluții alternative la lactate Givaudan subliniind că toți consumatorii caută băuturi RTD cu „un gust autentic, natural și o textură cremoasă”.