Auchan Retail Portugal testează un robot autonom capabil să identifice obiectele din stoc și să detecteze probleme în etichetele de preț ale produselor din rafturile magazinelor, potrivit unui raport din Jornal Economico, citat de European Supermarket Magazine.
Proiectul-pilor este realizat în parteneriat cu compania de tehnologie Trax, pentru a implementa un set de soluții autonome pentru monitorizarea online a magazinelor, pentru mai bune servicii pentru clienți și o productivitate crescută.
Compania susțșine că robotul poate fi văzut în acțiune pe culoarul magazinelor Auchan din Alfragide. Până în 2021, acest proiect va fi extins la 34 de magazine Auchan din Portugalia.
Într-o a doua etapă, retailerul își propune să folosească robotul pentru a face harta magazinului, a facilita colectarea produselor pentru comenzile online și a oferi clienților o hartă interactivă cu locația fiecărui articol din magazin.
Tehnologia TASC (Technology at Customer Service) a fost dezvoltată în colaborare cu compania germană de robotică MetraLabs și este al doilea astfel de robot din Europa.
Robotul se plimbă liber pe culoarul hipermarketului, de trei ori pe zi, pentru a colecta și transmite informații în timp real echipelor din magazin.
Echipele pot apoi să acționeze rapid și eficient, înlocuind produsele, plasând etichete de preț lipsă și reglând spațiul de raft al fiecărui articol, în funcție de ritmul de consum specific al zonei magazinului.