239
Potrivit unui comunicat primit la redacția Meat.Milk, Comisia Europeană a dezvăluit un nou plan de acțiune împotriva cancerului.
Conform BEUC, ”Dietele nesănătoase, precum și supraponderalitatea și obezitatea sunt factori de risc semnificativi pentru cancer.
BEUC salută faptul că, potrivit programului adoptat, Comisia Europeană dorește să contribuie la prevenirea cancerului, facilitând alegerile alimentare sănătoase pentru consumatori.
Cu toate acestea, este o dezamăgire faptul că unele măsuri privind încetarea reclamei pentru carne finanțate de UE au fost reduse în versiunea finală a planului, se arată în comunicatul BEUC (The European Consummer Organisation-Organism european consultativ al Comisiei).
Măsurile emblematice ale UE legate de produsele alimentare includ:
Limitarea promovării cărnii: Comisia Europeană va revizui politica de promovare a UE pentru a o alinia mai mult la recomandările privind alimentația sănătoasă, inclusiv cu privire la alimentele legate de riscurile de cancer, cum ar fi carnea roșie și cea procesată. Un proiect al Planului pentru Cancer sugerase că, potrivit Comisiei Europene, se are în vedere eliminarea completă a publicității la aceste mărfuri alimentare.
Controlul strict al marketingului produselor pentru copii: Până în 2022, va evalua eforturile guvernelor UE de a reduce expunerea copiilor la reclame alimentare nesănătoase.
Etichetarea alcoolului: Înainte de sfârșitul anului 2022, Comisia Europeană va prezenta o propunere pentru etichetarea obligatorie a ingredientelor și informații nutriționale pe etichetele băuturilor alcoolice.
Referindu-se la noua inițiativă, Monique Goyens, Director BEUC, a comentat:
”Cu până la 30% din toate cazurile de cancer legate de diete, UE poate face o mare diferență, pentru a sprijini consumatorii să mănânce mai sănătos. Planul anti-cancer este un pas promițător pentru îmbunătățirea accesului consumatorilor la diete sănătoase.
Excesul de greutate și obezitatea sunt factori de risc bine cunoscuți pentru cancer. Dar, puțini dintre noi știu că băuturile alcoolice pot fi bombe calorice, întrucât un pahar de vin poate conține la fel de multe calorii ca o înghețată.
Etichetarea obligatorie a ingredientelor și nutrițională pe băuturile alcoolice îi vor ajuta pe consumatori să știe ce și cât să bea. Este o ușurare faptul că UE a acționat în cele din urmă, pentru a îmbunătăți etichetarea alcoolului.
Din păcate, însă, angajamentele din industrie și alte instrumente de autoreglare s-au dovedit fără efect în protejarea consumatorilor mai tineri de reclamele care laudă alimentele încărcate cu zahăr, grăsimi sau sare. În cazul în care statele membre fac prea puțin pentru a restricționa comercializarea alimentelor nesănătoase la copii, Comisia nu ar trebui să se ferească să ia măsuri obligatorii.
Pe de altă parte, specialiștii BEUC cred că banii UE se cheltuiesc în continuare pentru promovarea cărnii roșii și a cărnii procesate, în timp ce experții ne spun că ar trebui să consumăm mai puțin din aceasta, pentru a minimiza riscurile apariției cancerului. Reducerea cărnii roșii și a cărnii procesate nu numai că ne va aduce beneficii sănătății, dar va reduce și amprenta alimentară.
Cu toate acestea, un sondaj pe care l-am publicat anul trecut a constatat că multor consumatori le este greu să își reducă aportul de carne roșie, mai ales că în Europa consumul este cu mult peste ceea ce este recomandat pentru sănătatea umană și planetară. Așadar, este de bun simț că UE trebuie să înceteze finanțarea publicității pentru carne și produse din carne”.
Textul integral al Programului Anticancer al Comisiei Europene în puteți consulta aici: https://ec.europa.eu/health/sites/health/files/non_communicable_diseases/docs/eu_cancer-plan_en.pdf