Transformare, inovare și cunoaștere: BIOFACH 2025, Târgul Mondial pentru Alimente Ecologice, va primi jucători internaționali de-a lungul întregului lanț valoric la Nürnberg în perioada 11-14 februarie 2025.
Congresul BIOFACH 2025, care va avea loc în același timp, va avea loc sub deviza „Da, facem! – Cum se efectuează schimbarea în segmentul alimentelor ecologice”. Acesta oferă un forum central pentru dialog și schimb de cunoștințe privind soluțiile de perspectivă și transformarea către mai organice.
Congresul Biofach
Cu un total de șapte forumuri, Congresul BIOFACH acoperă o gamă largă de subiecte. Acesta este completat de un program de sprijin specializat. Numeroase zone din săli vor acoperi toate subiectele, de la cifrele pieței, politică și sustenabilitate până la tendințele viitoare și prezentări specifice pentru comerțul cu amănuntul sau catering în afara casei.
Congresul de anul acesta se concentrează pe „Da, facem! – Cum să efectuăm schimbarea în segmentul alimentelor ecologice”, se concentrează pe finanțare durabilă, alimente ecologice în alimentația publică și povestiri convingătoare. Un punct culminant este evenimentul „Consumatori obosiți de sustenabilitate?
Comunicare mai bună, marketing verde, atitudine – vânzarea organică cu mai mult succes”. BioHandel Akademie și Institutul Rheingold vor arăta cum reacționează consumatorii la cerințele copleșitoare de durabilitate și nutriție. De asemenea, vor fi evidențiate strategiile de comunicare pentru ofertele alimentare durabile.
SustainableFutureLab se va concentra și pe acest subiect în cadrul evenimentului interactiv „SOLD! Viitorul financiar al sistemelor agroalimentare”. Moderați de gazda, Good Food Collective, participanții, inclusiv IFOAM, sunt invitați să exploreze modele noi și viitoare de finanțare a sistemelor agricole și alimentare.
Organic în catering (OOH)
Un alt accent este pus pe alimentele ecologice în alimentația publică. Zona specială din Sala 6 și forumul STADTLANDBIO din NCC Ost oferă ateliere de lucru, runde de discuții și prezentări, de exemplu despre crearea de valoare regională sau cifrele pieței.
Mai multe evenimente de prezentare a proiectului UE „SchoolFood4Change” merită o mențiune specială. Scopul lor este de a face mesele școlare gustoase pentru copii și, în același timp, sănătoase pentru organism și planeta noastră.
Accentul OOH pe „Managementul de catering municipal în Germania și Europa” deschide o altă perspectivă internațională, cu exemple de succes și cerințe politice. În prezentarea sa „Rețeaua de orașe ecologice - Alimentele ecologice și rolul decisiv al achizițiilor publice, povești de succes din Germania, Franța și Suedia”, rețeaua orașelor ecologice prezintă noul ghid de management al cateringului.
Regiunea Metropolitană Nürnberg implică activ vizitatorii târgurilor comerciale în înființarea agenției de dezvoltare a achizițiilor regionale ecologice.
Contribuția lor se intitulează „De la achiziții la managementul cuprinzător al cateringului. Noile linii directoare ale rețelei de orașe, municipii și raioane ecologice”.
Participanții pot experimenta catering organic în afara casei live și în plină mișcare în zona specială, în numeroase prezentări ale expozanților și sesiuni de gătit live. De exemplu, Bioland va prezenta „De la fermă la masă în bucătăria cu stele Michelin” alături de Sebastian Junge, membru al Alianței Slow Food Chef.
Organic în comerțul cu amănuntul alimentar
Forumul Fachhandel, tururile BIOFACH și MeetingPoints vor acoperi provocările actuale din comerțul cu alimente ecologice. Soluțiile bazate pe inteligență artificială sunt în centrul prezentărilor „”AI” ca factor de succes? Cum magazinele ecologice pot folosi noua tehnologie pentru propriile lor scopuri...” precum și „Smart & Green: Cum AI dezvăluie cumpărătorii organici* ai viitorului”.
Aceste sesiuni vor face lumină asupra modului în care inteligența artificială poate sprijini deciziile strategice în magazinele organice.
Alte evidențieri includ discuții despre poziționarea bio în sectorul comerțului cu amănuntul alimentar. Contribuția „Cât de mult organic este posibil în retailul independent astăzi? Cine livrează?” în BIOimSEH Expert Lounge este dedicat oportunităților de piață pentru produsele ecologice.
Prezentarea „Organic în comerțul cu amănuntul alimentar: unde sunt oportunitățile actuale pentru comercianții cu amănuntul cu gamă completă și companiile de marcă?” are un accent similar.
Un alt subiect cheie este rolul „Rechizitelor și cosmeticelor pentru farmacii în retailul organic: „Între trecut, prezent și un viitor posibil”. O analiză a dezvoltării și a relevanței viitoare arată modul în care farmaciile și produsele cosmetice pot deveni din nou o componentă profitabilă a retailului organic.
Cifre organice ale pieței, tendințe și inovații
Prognozele sunt o parte indispensabilă a Congresului BIOFACH. Cifrele actuale ale pieței vor fi prezentate în sesiunile „Piața organică germană - Fapte, cifre, analiză 2025” și omologul său internațional „Piața organică globală”.
Același lucru este valabil și pentru „Monitor industriei cosmetice naturale 2024: date, fapte, evoluții actuale” și „Piața globală de cosmetice naturale și organice: actualizare și perspective”.
Tururile de tendințe și propunerile de start-up BIOFACH oferă, de asemenea, perspective interesante despre cele mai recente. (Foto: Biofach)