351
Din punct de vedere conceptual, carnea cultivată promite să ofere un înlocuitor prietenos cu animalele pentru proteinele convenționale de origine animală, notează FoodNavigator.
Recomandată pentru mediu
Producția de carne pe bază de celule este, de asemenea, recomandată a fi mai bună pentru mediu, folosind mult mai puțin pământ și apă decât animalele, de exemplu.
Dar pentru ca carnea cultivată să aprovizioneze piața de masă, producătorii vor trebui să depășească unele provocări semnificative, inclusiv scalabilitatea. Aceasta, potrivit CEO-ului Ever After Foods, Eyal Rosenthal, din Israel, este „principala provocare” cu care se confruntă industria cărnii cultivate.
Ever After Foods ajută producătorii de carne cultivată să depășească această provocare prin lansarea unei platforme brevetate de bioreactor concepute special pentru acest sector.
Prin ce diferă aceste bioreactoare?
În cea mai mare parte, jucătorii de carne cultivată folosesc bioreactoare de la raft, cu rezervor agitat (asemănător unui mixer) concepute pentru creșterea celulelor unice pentru a produce proteine pentru industria biofarma.
Dar soluțiile de calitate farmaceutică nu pot sprijini producția de carne cultivată la scară largă, potrivit Rosenthal. „Mai mult, volumele și eficiența producției la scară de laborator sunt complet diferite de cele ale sistemelor la scară largă. Producerea de densități mari de carne cultivată necesită tehnologie și inginerie disruptivă, deoarece creșterea vâscozității și a tensiunii de forfecare limitează productivitatea și scara.”
În același timp, industria cărnii cultivate se confruntă cu un blocaj al bioreactorului. „Există un blocaj general de aprovizionare în industrie pentru bioreactoare, deoarece produsele din carne cultivate necesită volume masive de bioreactor pentru a atinge cota procentuală țintă a industriei cărnii.”
Ever After Foods caută să rezolve ambele probleme cu o tehnologie care permite dezvoltarea de bioreactoare mai mici, cu CAPEX scăzut. „Am dezvoltat deja cu succes primul sistem la scară pilot și în prezent dezvoltăm un sistem de producție pe care intenționăm să îl licențiem altor producători de carne cultivată”, a dezvăluit CEO-ul.
Deoarece scalabilitatea influențează și costurile, compania spune că soluțiile sale au potențialul de a ajuta alți jucători de carne cultivată să atingă paritatea costurilor.
Creștere cu peste 700% a productivității
Deoarece tehnologia proprietății bioreactorului Ever After Foods sprijină creșterea densităților „extrem de” mari de carne cultivată la scară „foarte” mare, poate influența și costurile. Compania consideră că soluțiile sale au potențialul de a ajuta alți jucători de carne cultivată să atingă paritatea costurilor.
Din punct de vedere al productivității, compania spune că tehnologia sa oferă o creștere cu 700% a productivității în comparație cu alte platforme tehnologice de carne cultivată, indiferent de dimensiunea bioreactoarelor lor.
Într-adevăr, Ever After Foods spune că în prezent este capabilă să producă mai mult de 10 kg de masă de carne cultivată cu doar un bioreactor de 35 de litri.
„Soluția noastră proprietară de bioreactor cu pat ambalat permite un raport ridicat solid-lichid pentru a obține o productivitate mai mare”, a explicat CEO-ul.
Cel mai mare producător de alimente din Israel, Tnuva, care a susținut Ever After Foods, consideră că compania are potențialul de a „transforma sistemul alimentar” cu platforma sa unică de producție.
„Ever After Foods este pregătită să conducă mișcarea către dezvoltarea eficientă, producția și distribuția de produse din carne cultivate delicioase, de înaltă calitate, la scară largă”, a declarat CEO-ul Grupului Tnuva, Eyal Malis.
Rebranding pentru a se alinia cu viziunea „centrată pe consumator”
Ever After Foods a suferit mai mult de o iterație. Compania a fost separată pentru prima dată din Pluri Inc (fostă Pluristem Therapeutics) pentru a deveni Plurinuva anul trecut. Acum, compania este rebranding ca Ever After Foods.
Rebrand-ul este rezultatul unor analize atente, a explicat Rosenthal. „După ce am renunțat inițial la Pluri, am vrut să luăm timpul și să luăm în considerare atent necesar înainte de a decide numele și marca care se potrivesc companiei noastre.
„Numele „Ever After Foods” este strâns legat de viziunea noastră privind consumul centrat pe consumator, pozitiv și durabil, cum ar fi „mâncăm fericit pentru totdeauna”. Nu putem continua să consumăm carne cultivată „ca și cum am muri mâine”.
„Ever After Foods este dedicată lansării unui mod complet durabil și etic de a cultiva carnea „ca și cum ar fi să trăim pentru totdeauna”.
Ca Ever After Foods, compania vrea să-și joace acum rolul în aducerea cărnii cultivate pe piața de masă. Compania nu își vinde încă soluția tehnologică, dar ne-a spus că strategia sa de comercializare are o „viziune globală”.
„În prezent, dezvoltăm produse din carne cultivată cu tehnologie pe care intenționăm să o licențiem și altor jucători în viitor.”