167
Nestlé a dominat clasamentul mărcilor alimentare, potrivit unui nou raport al firmei independente de evaluare și strategie de consultanță Brand Finance, însă creșterea companiei chinezești de lapte Yili a fost impresionantă. Valorând 19,4 miliarde de dolari, Nestlé a revendicat din nou titlul celui mai valoros brand alimentar din lume, mai mult decât dublul valorii Danone ($ 9,1 miliarde). Valoarea brandului Nestlé nu a înregistrat practic nicio schimbare față de anul trecut, veniturile realizându-se la ceea ce a spus compania Brand Finance, fiind doar un nivel satisfăcător cauzat de vânzările provocatoare în America de Nord și de Sud. David Haigh, directorul executiv al Brand Finance, a declarat: "Performanța mărcilor emergente este susceptibilă să provoace o agitație. Deja, începem să vedem acest lucru la mărci precum Yili. Valoarea celui mai mare brand de produse lactate din China a depășit mărci internaționale, cum ar fi Kellogg, Kraft și Heinz. " Evoluția valorii mărcilor de lactate din lume Lactatele reprezintă unul dintre cele mai performante sectoare din industria alimentară, înregistrând o creștere medie anuală a valorii brandului cu 13% pe an. În cadrul sectorului, piața chineză este cea mai dinamică din lume, prevăzută să depășească SUA ca cea mai mare piață pentru produsele lactate până în 2022. Acest fenomen este cauzat de îmbunătățirea accesibilității produselor în orașele mici din China. Întrucât consumatorii chinezi preferă din ce în ce mai mult produsele lactate cu beneficii pentru sănătate și arome inovatoare, brandurile de vârf cum ar fi Yili se concentrează pe schimbarea cererii și inovarea produselor. Yili a crescut, de la al optulea loc, anul trecu,t la al treilea, după o creștere de 43% până la 6,2 miliarde de dolari. Marca este dominantă pe piața chineză, dar are un potențial clar de expansiune în categorii non-lactate sau pe plan internațional, susține Brand Finance. Cu toate că Yili se află în fața Danone în ceea ce privește potențialul de marcă, gigantul francez este încă un brand mai valoros, depășind media medie pentru industrie cu 15% pe an. Top mărci de produse lactate Brand Finance a subliniat, de asemenea, performanța Mengniu, un alt brand de produse lactate din China, care a crescut într-un ritm similar cu cel înregistrat de Yili, de 45% pe an, dar de la o bază inferioară, valoarea mărcii fiind acum stabilită la 3,4 miliarde de dolari. Raportul a notat că marca de produse lactate de top în 2018, cu o valoare a mărcii de 9,1 miliarde de dolari, a fost Danone, iar Yili în al doilea loc la 6,2 miliarde de dolari. Mengniu a sărit în top 5 pe valoarea de 3,4 miliarde de dolari, în timp ce Arla spot cu o scădere cu 9% a valorii mărcii până la 3,43 miliarde de dolari. Coaliția indiană Amul a alunecat, de asemenea, pe locul cinci, cu o valoare a mărcii de 2,5 miliarde de dolari. Cele mai importante cinci branduri pentru produse lactate: 1 (1). Danone (Franța) Valoarea mărcii $ 9.098bn (în creștere cu 15%)2 (2). Yili (China) Valoarea mărcii $ 6.158bn (în creștere cu 43%)3 (-). Mengniu (China) Valoarea mărcii 3,445 miliarde de dolari4 (3). Arla (Danemarca) Valoarea mărcii 3.425 miliarde dolari (în scădere cu 9%)5 (4). Amul (India) Valoare de brand 2.496 miliarde dolari (în scădere cu 13%) În ceea ce privește potențialul de brand, Brand Finance plasează Yili în frunte, urmat de Danone și Mengniu. Dar, iata clasamentele: