Promovarea exporturilor micilor producaori de bunuri de consum alimentare traditionale are nevoie de sustinerea agentiilor specializate organizate la nivel national fie de asociatiile de producatori fie de stat pentru a suplini resursele limitate de marketare, acces la informatii si surse de finantare sau coordonare. Bulgarii si-au pomovat branzeturile traditionale prin intermediul unui program european European cheese, please (Branza europeana, va rog) finantat din fonduri europene accesate de Fondul de Stat pentru Agricultura – o agentie specializata a statului – si alocari de la bugetul public. Cele 1,5 milioane de euro au fost utilizate pentru a finanta participarea producatorilor de branzeturi traditionale la evenimentele internationale de profil organizate in ultimii trei ani, perioada de derulare a programului, dar si campanii de publicitate si relatii publice. Branzeturile si alte lactate bulgaresti au fost promovate, in Rusia si Ucraina, prin standuri nationale deschise la targurile specializate in produse traditionale, lactate si branzeturi sau agro-alimentare, prin campanii publicitare in ziare si reviste, spoturi audio, cliputi video difuzate pe TV si in cinematografe, bannere stradale, dar si prin degustari organizate in marile hypermarketuri sau prezentari in academiile culinare sau marile restaurante. Fondul de Stat pentru Agricultura mai are in derulare 6 contracte de finantare a programelor promotionale dedicate branzei albe, iaurtului, dulcetei si peltelei de trandafir. Tarile in care vor fi desfasurate activitatile prevazute de aceste programe sunt Spania, Germania, Polonia, Marea Britanie, Romania, Rusia, Ucraina, Emiratele Arabe Unite, China, SUA si Brazilia.