Unele brânzeturi tradiționale elvețiene ar putea dispărea de pe piață, la fel ca produsele AOC autentice, potrivit unui raport in revista elevețiană "Der Landfreund." Emmental, de exemplu, a pierdut jumătate din piață sa de export începând cu anul 2000 și producție elvețiană, desigur recent controlată în încercarea de a susține veniturile producătorilor, a scăzut în acel timp de la 45.000 tone la 26.000 de tone anul trecut, informeaza Dairy Industries. Fabricile elvețiene specializate în Tilsiter au, de asemenea, probleme. Vânzările sunt statice pe piața internă chiar și acum când prețurile din magazine sunt reduse cu 30%. De exemplu, un pionier important al exportului de brânză din Elveția, competitorul Parmezanului, Sbrinz reportează, de asemenea, dramatice scăderi ale cererii pe piață. Tilsiter este, probabil, cea mai dezavantajată în lupta pentru cota de piață a produselor premium, deoarece acesta nu are statut de AOC. Dar simptomatic, reacția întregului sector național al brânzeturilor la prezenta criză este determinarea acestui sector de a se lupta. Tilsiter Elveția, organizația națională de specialitate, începe să lucreze în acest an pentru a crea o nouă imagine de brand pentru brânza de calitate, Tilsiter făcută în Elveția, spune directorul general Peter Rüegg. Franziska Borer, directorul Emmental Elveția a lansat deja campania organizației sale pentru prețuri mai bune cu ajutorul guvernului de a reduce la jumătate producția, începând cu luna iulie a acestui an - o măsură care a dus deja la creșterea prețurilor producătorilor AOC cu 20%. Între timp, Marketing Managerul Sbrinz, Markus Baumann a aranjat peste 700 de degustări POS într-o campanie menită a spori recunoașterea publică a acestui tip de brânză care, are mult de suferit din cauza marketingului internațional superior și imaginea de concurent direct pe piața internațională a renumitei brânze, Parmezanul italian. (ER)