Ferma

488

Bunăstarea animalelor de fermă trebuie îmbunătățită

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Vițeii petrec ore îndelungate pe transportoarele fără acces la hrană, iar vitele fac călătorii mari pe mare în condiții grotești, doar pentru a fi sacrificate în instalații barbare la sosire. Drept urmare, grupurile de bunăstare a animalelor cer mai mult de la UE, constată specialiștii citați de Euractiv.

Prea multă suferință

În martie, miniștrii agriculturii din UE au susținut inițiativele Comisiei Europene privind bunăstarea animalelor, cerând standarde mai stricte privind transportul, etichetarea și sacrificarea în următorul mandat politic.

Ministrul irlandez al agriculturii, Charlie McConalogue, a declarat: „Trebuie să facem tot ce putem împreună pentru a îmbunătăți transportul animalelor”.

„Faptul că animalul este destinat să moară nu justifică sub nicio formă sau formă că [acest] animal este expus la standarde sau condiții substandard de bunăstare a animalelor”, a declarat Jo Swabe, director senior pentru afaceri publice la Humane Society International Europe (HSI). /Europa).

Cu toate acestea, europarlamentarul olandez Anja Hazekamp (Stânga) a remarcat: „Această nouă propunere lasă prea mult loc pentru suferință și este doar îmbunătățiri pe hârtie și nu va ajuta animalele în modul în care sunt transportate”.

Ridicarea standardelor

Se observă că Irlanda are standarde mai puțin acceptabile în exporturile sale vii pentru comerțul cu carne de vită și vită. Fiind o națiune insulară, opțiunea de export de carne de vită necesită o călătorie pe mare, iar HSI cere nu numai standarde mai bune, ci și o alternativă la exporturile vii.

„Ceea ce este cu adevărat necesar este comerțul cu carne – transportul animalelor cu cârlig, mai degrabă decât pe copită”, spune Swabe.

„O modalitate de a reduce semnificativ suferința animalelor și călătoriile pe distanțe lungi este să vă asigurați că animalele sunt sacrificate mai local și nu sunt transportate în Europa și apoi expediate în Orientul Mijlociu sau în altă parte, pentru a fi sacrificate în condiții care sunt probabil îndepărtate. mai rău decât abatoarele noastre din UE”, a explicat ea.

În condițiile actuale, vițeii neînțărcați sunt transportați din Irlanda, cu feribotul rulant, care durează aproximativ optsprezece ore pentru a ajunge în Europa continentală, înainte de a ajunge la fermele de viței din Țările de Jos pentru îngrășare.

Noua propunere crește vârsta eligibilă pentru transport de la două săptămâni la cinci săptămâni. În mod surprinzător, legislația va reduce timpul de călătorie al animalelor pe mare. „Orice timp petrecut la bordul navelor maritime ar trebui, de asemenea, luat în considerare ca timp de transport”, spune Swabe.

Modificarea vârstei de înțărcare

Hazekamp spune că noua propunere nu este încă prietenoasă cu vițeii. „Dacă vrei cu adevărat să îmbunătățești acest lucru, atunci trebuie să ai animale care sunt complet înțărcate și [care] depinde de animal – dar cu vârsta cuprinsă între opt și zece săptămâni”, spune ea.

Creșterea vârstei până la vârsta de înțărcare va avea un impact asupra pieței de export irlandeze, spune europarlamentarul irlandez Billy Kelleher (Renew Europe).

„În mod critic, problema timpurilor privind camioanele și scutirile de călătorie pe mare a fost foarte importantă din perspectiva irlandeză. Deci, am fost foarte clar că va trebui să scutim călătoria pe mare în sine”, a spus el.

În prezent, vițeii nu sunt hrăniți în timpul petrecut în timpul transportului. „Trebuie să încercăm să obținem acel echilibru corect – între vârsta animalului și dacă piețele de pe continent vor accepta sau nu animale dacă au peste o anumită vârstă”, a adăugat el.

În ceea ce privește perioada de fătare sezonieră de lapte din Irlanda (ian-martie), Kelleher găsește puține opțiuni alternative, deoarece ar provoca „provocări semnificative” cu 1,7 milioane de vaci de lapte „în intervalul de 16 luni, ați avea 350.000 de animale suplimentare pe insula Irlanda."

„Dacă vrei să sacrifici vaci – atunci sacrifici familii și ferme familiale, sacrifici moduri de viață, așa că cred că trebuie să fim foarte conștienți că industria produselor lactate nu se referă doar la vaci, ” Kelleher a spus întrebat de ce fermierii nu doresc să-și schimbe sistemele.

„Este vorba despre un sector agroalimentar care valorează miliarde, care are un impact uriaș asupra economiei”, a remarcat el.

Exportul suferinței

Kelleher, totuși, este de acord că exporturile de vie ale UE către țări terțe trebuie reparate, sugerând că UE trebuie să colaboreze cu țările destinatare pentru a se asigura că standardele acestora le respectă pe cele ale UE.

Hazekamp a spus că este foarte îngrijorată de faptul că aceste țări nu îndeplinesc aceste standarde. „Nu este vorba de încălcări incidentale ale legislației; sunt breșe structurale cu suferințe severe ale animalelor.”

„Această nouă propunere încă permite exporturile către țări terțe, ceea ce este absolut oribil. Aceste animale sunt trimise în zone de conflict precum Liban, Libia și Israel. Nu ar trebui să facem asta. Știm cum sunt sacrificate aceste animale acolo și este foarte, foarte brutal, iar transportul este (…) barbar.”

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2