Carrefour se află în proces de revizuire critică a operațiunilor sale internaționale. Potrivit presei franceze, o vânzare a operațiunilor poloneze și taiwaneze este iminentă, însă retailerul consideră informațiile ca fiind premature.
Revista franceză de afaceri Challenges afirmă că directorul executiv Alexandre Bompard lucrează la vânzarea diviziilor din Polonia și Taiwan, cu o discreție deplină de câteva luni. Se spune că retailerul a angajat KPMG pentru acest proiect.
Motivul concret este interesul recent al grupului canadian Couche-Tard de a prelua Carrefour: această mișcare surprinzătoare a trezit aparent grupul francez de supermarketuri și l-a determinat pe CEO să arunce o privire critică asupra tuturor activităților sale internaționale. O vânzare a celor două filiale ar putea produce 1,5 miliarde de euro.
În plus, Carrefour ar lua în considerare și vânzarea operațiunilor sale în Italia și Argentina, două piețe în care retailerul nu a reușit să atingă masa critică necesară pentru a deveni cu adevărat profitabilă.
Pe piața italiană fragmentată, Carrefour este doar unul dintre mulți jucători, iar criza lovește și ea puternic. Observându-se, concentrându-se pe principalele sale piețe europene și pe Brazilia, comerciantul cu amănuntul își poate folosi resursele financiare într-un mod mai concentrat pentru a realiza o creștere profitabilă.
De mulți ani, investitorii au fost nemulțumiți de acțiunile marcante Carrefour. Retailerul are rezultate mult mai slabe decât mulți dintre colegii săi. Chiar dacă planul de transformare al lui Alexandre Bompard a pus grupul în mișcare, mai sunt multe de făcut.
Executivul de vârf a indicat deja de mai multe ori că Carrefour dorește să joace un rol în consolidarea în continuare a comerțului cu amănuntul european, dar după licitația Couche-Tard, retailerul a devenit brusc o țintă de preluare în sine, iar acest lucru nu a fost așa cum era planificat.
Într-o reacție, Carrefour confirmă că grupul „reflectă într-adevăr asupra masei critice a filialelor sale internaționale și asupra posibilei consolidări, alianțe sau dezinvestiții viitoare. Această reflecție strategică este doar un început și Carrefour neagă că ar fi luat vreo decizie de a vinde active”.