232
Retailerul francez Carrefour, citat de European Supermarket Magazine, s-a declarat încrezător în a doua jumătate a anului, după ce a raportat un profit operațional mai mare în prima jumătate a anului și și-a majorat ținta de economisire a costurilor pentru 2022 pe fondul accelerarii inflației.
Crește profitul
Carrefour a spus că generarea de numerar va rămâne de peste 1 miliard de euro în 2022, deoarece acum își propune să economisească 1 miliard de euro în acest an față de 900 de milioane de euro anterior, după ce a atins 480 de milioane de euro în prima jumătate a anului.
"Nu există niciun semn de încetinire a inflației. Va trebui să ne confruntăm cu un nivel ridicat al inflației în a doua jumătate și va trebui să-l navigăm", a declarat președintele și CEO Alexandre Bompard analiştilor.
„Putem considera că efectul inflației asupra clienților va fi mai mare decât în prima jumătate, cu puțin mai multă tranzacționare în scădere”, a adăugat el.
Șeful Finanțelor Matthieu Malige a declarat că actualul consens de pe piață pentru profitul operațional recurent pe întregul an părea „consecvent” cu performanța din prima jumătate a anului. Analiştii citează o cifră de 2,45 miliarde de euro.
Carrefour a raportat o creștere cu 1,6% a profitului operațional recurent în primul semestru, la 814 milioane EUR la cursuri de schimb constante.
Vânzări din prima jumătate
Performanța a reflectat reduceri de costuri și vânzări în primul semestru, care au crescut cu 5,4% pe o bază similară, până la 43,42 miliarde EUR, Brazilia, a doua cea mai mare piață a grupului, stimulând creșterea.
„Carrefour își continuă marșul înainte și își va prezenta noul plan strategic pe 8 noiembrie, inițiind traiectoria pentru 2026 și consolidându-și ambițiile pe termen lung”, a spus Bompard.
Plan strategic
Bompard, pe care Carrefour l-a renumit în mai 2021 pentru a conduce încă trei ani, lucrează la un nou plan strategic și efectuează o evaluare a activelor ca parte a procesului.
Noua strategie va permite, în special, retailerului francez să intensifice expansiunea digitală și să fie mai rezistent într-un mediu din ce în ce mai incert, a spus Bompard.
Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, Carrefour a declarat că a observat o „ușoară evoluție” a comportamentului de cumpărare al consumatorilor, în special în țările europene unde inflația este cea mai pronunțată, cum ar fi Spania și România, reflectând „o atenție crescândă a consumatorilor față de constrângerile puterii de cumpărare”.
Economiile suplimentare pe care Carrefour le va genera în acest an îl vor ajuta să protejeze puterea de cumpărare a clienților, consolidându-și în același timp modelul economic, a spus grupul.
Se poate baza în special pe produsele sale marca Carrefour, care acum reprezintă 32% din vânzări, activități promoționale și programe de fidelitate.
Pe piața centrală franceză, vânzările au crescut cu 1,4% în același trimestru, hipermarketurile atent urmărite beneficiind de atractivitatea lor în ceea ce privește ofertele, prețurile și promoțiile. Magazinele de proximitate au fost deosebit de dinamice, determinate de o reluare a turismului în orașele mari.