Stirieye

594

Carrefour va face economii de un miliard de euro și privește cu încredere finalul lui 2022
MeatMilk

Autor

MeatMilk.ro

Distribuie pe

facebooktwitter
article

Retailerul francez Carrefour, citat de European Supermarket Magazine, s-a declarat încrezător în a doua jumătate a anului, după ce a raportat un profit operațional mai mare în prima jumătate a anului și și-a majorat ținta de economisire a costurilor pentru 2022 pe fondul accelerarii inflației.

Crește profitul

Carrefour a spus că generarea de numerar va rămâne de peste 1 miliard de euro în 2022, deoarece acum își propune să economisească 1 miliard de euro în acest an față de 900 de milioane de euro anterior, după ce a atins 480 de milioane de euro în prima jumătate a anului.

"Nu există niciun semn de încetinire a inflației. Va trebui să ne confruntăm cu un nivel ridicat al inflației în a doua jumătate și va trebui să-l navigăm", a declarat președintele și CEO Alexandre Bompard analiştilor.

„Putem considera că efectul inflației asupra clienților va fi mai mare decât în ​​prima jumătate, cu puțin mai multă tranzacționare în scădere”, a adăugat el.

Șeful Finanțelor Matthieu Malige a declarat că actualul consens de pe piață pentru profitul operațional recurent pe întregul an părea „consecvent” cu performanța din prima jumătate a anului. Analiştii citează o cifră de 2,45 miliarde de euro.

Carrefour a raportat o creștere cu 1,6% a profitului operațional recurent în primul semestru, la 814 milioane EUR la cursuri de schimb constante.

Vânzări din prima jumătate

Performanța a reflectat reduceri de costuri și vânzări în primul semestru, care au crescut cu 5,4% pe o bază similară, până la 43,42 miliarde EUR, Brazilia, a doua cea mai mare piață a grupului, stimulând creșterea.

„Carrefour își continuă marșul înainte și își va prezenta noul plan strategic pe 8 noiembrie, inițiind traiectoria pentru 2026 și consolidându-și ambițiile pe termen lung”, a spus Bompard.

Plan strategic

Bompard, pe care Carrefour l-a renumit în mai 2021 pentru a conduce încă trei ani, lucrează la un nou plan strategic și efectuează o evaluare a activelor ca parte a procesului.

Noua strategie va permite, în special, retailerului francez să intensifice expansiunea digitală și să fie mai rezistent într-un mediu din ce în ce mai incert, a spus Bompard.

Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, Carrefour a declarat că a observat o „ușoară evoluție” a comportamentului de cumpărare al consumatorilor, în special în țările europene unde inflația este cea mai pronunțată, cum ar fi Spania și România, reflectând „o atenție crescândă a consumatorilor față de constrângerile puterii de cumpărare”.

Economiile suplimentare pe care Carrefour le va genera în acest an îl vor ajuta să protejeze puterea de cumpărare a clienților, consolidându-și în același timp modelul economic, a spus grupul.

Se poate baza în special pe produsele sale marca Carrefour, care acum reprezintă 32% din vânzări, activități promoționale și programe de fidelitate.

Pe piața centrală franceză, vânzările au crescut cu 1,4% în același trimestru, hipermarketurile atent urmărite beneficiind de atractivitatea lor în ceea ce privește ofertele, prețurile și promoțiile. Magazinele de proximitate au fost deosebit de dinamice, determinate de o reluare a turismului în orașele mari.

Ai aflat ceva nou din acest articol?

Articolul anterior
Articolul urmator

Citește și:

Ești gata să-ți dezvolți afacerea ?

Abonează-te la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu cele mai noi știri.