Stiri

662

Carrefour va închiria 37 de magazine unor operatori terți

autor

MeetMilk.ro

distribuie

European Supermarket Magazine informeac[ c[ retailerul Carrefour Franța a anunțat că va închiria 37 dintre magazinele sale, inclusiv 16 hipermarketuri, operatorilor terți anul viitor, retailerul rămânând proprietarul magazinelor.

Proteste sindicale

Vestea a fost dezvăluită de sindicatul CFDT în urma discuțiilor cu conducerea retailerului, potrivit agenției de presă AFP, precum și a altor site-uri de știri.

Membrii sindicatului au protestat împotriva mișcării, care se preconizează că va afecta aproape 4.000 de angajați, care vor pierde anumite acorduri contractuale odată cu mutarea.

„Am ajuns la capătul a ceea ce pot suporta angajații în ceea ce privește externalizarea”, a declarat pentru AFP Sylvain Macé, secretarul național al federației de servicii CFDT.

Magazine afectate

Modificările implică 16 hipermarketuri și 21 de magazine Carrefour Market, similare cu numărul de magazine care au fost închiriate de retailer în anii precedenți.

Procesul de externalizare este în derulare de câțiva ani, cu 41 de magazine (16 supermarketuri) închiriate unor operatori terți în 2023, 43 de magazine (16 hipermarketuri) în 2022 și 47 de magazine (10 hipermarketuri) în 2021.

Sub conducerea lui Alexandre Bompard, Carrefour a vândut sau închiriat 305 magazine, inclusiv 80 de hipermarketuri, în timp ce peste 23.000 de angajați au părăsit compania.

Evită închiderea totală

Conducerea Carrefour a declarat că aleg să închirieze hipermarketurile care pierd bani pentru a evita închiderea lor totală.

Retailerul francez susține că acest proces a avut succes în schimbarea performanței magazinelor cu pierderi, datorită managementului mai local și mai agil al noilor operatori.

Carrefour a anunțat vânzări în trimestrul al treilea de 23,63 miliarde de euro. Aceasta a reprezentat o rată de creștere similară de 9%, care, deși este încă pozitivă, a arătat o uşoară decelerare față de creșterea de 10,3% din trimestrul al doilea.

Pe piața de origine a Carrefour din Franța, care contribuie cu aproximativ 46% din veniturile companiei, vânzările din hipermarketuri au crescut cu 4,2% în trimestrul trei, un ritm mai lent față de creșterea de 6,6% observată în ultimele trei luni.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2