Stiri

165

Case de marcat compatibile cu aplicațiile ERP Transart

autor

MeetMilk.ro

distribuie

(Comunicat) Transart furnizează Case de marcat cu jurnal electronic compatibile cu aplicațiile ERP Transart. Printre acestea, nouă dintre cele mai răspândite tipuri de case de marcat - Datecs, SuccesM, Adpos, Tremol, Partner, Samsung, Olivetti, Custom, Daisy - pe care producătorii sau importatorii din România au reușit să le omologheze și să le susțină cu drivere actualizate capabile să extragă datele necesare întocmirii declarației A4200.   Kituri noi ale aplicațiilor ERP Transart care includ cele mai recente actualizări sunt disponibile, la solicitarea clientului, pe situl de suport ERP. Alegerea celui mai potrivit model de casă de marcat trebuie făcută în funcție de specificul activității, ținând cont că nu toate modelele știu să trateze tematica discounturilor și a stornărilor de avans. Dacă aceste aspecte sunt importante pentru dumneavoastră vă recomandăm să analizați fiecare propunere de casă de marcat împreună cu departamentul nostru de suport și consultanță ERP.   Ce este important de cunoscut?   Vara anului 2018 a adus în oferta distribuitorilor de case de marcat din Romania noile modele de case de marcat cu jurnal electronic (AMEF) care au trecut prin procesul de autorizare ANAF.   Legat de acest subiect merită menționat un alt aspect important: odată cu re-autorizările caselor de marcat, toate respectă legislația referitoare la returul de marfă în magazin (prin întocmirea documentelor aferente: factură stornatoare, dispoziție plată restituire și notă de intrare-recepție pe marfa returnată). Cu alte cuvinte, dacă anterior introducerii noilor case de marcat existau anumite modele care permiteau returul de marfă pe casa de marcat, acestea au dispărut acum. Niciunul dintre noile de modele AMEF nu mai permite retur de marfă pe casa de marcat. Singurele operații cu minus (-) permise sunt discounturile și stornările de avans.   Data limită până la care agenții economici trebuie să-și achiziționeze noile modele de case de marcat este 1 noiembrie 2018 urmând ca ulterior, în termenul legal lunar (data de 20 a lunii următoare), aceștia să depună la ANAF declarația A4200.   Fiecare astfel de casă este unic identificabilă (printr-un UIN) și dispune de o memorie internă în care sunt jurnalizate și stocate toate vânzările făcute pe casa de marcat. În plus, prin intermediul driverului pus la dispoziție de producătorul casei de marcat, noile AMEF trebuie să permită exportul datelor necesare întocmirii declarației A4200.   Noua declarație A4200   Intrucțiuni detaliate referitoare la procedura de generare și validare a declarației A4200, pe baza datelor exportate de AMEF (aparatul fiscal) și folosind validatorul DUKIntegrator, sunt disponibile pe situl ANAF.  Se propune un mod de lucru similar cu cel folosit pentru generarea, validarea și depunerea declarațiilor D112, D390, D394 pe situl ANAF.   ANAF solicită ca noile echipamente electronice fiscale să aibă implementate funcții de export a datelor jurnalizate și stocate în casa de marcat. Astfel, casa sau imprimanta fiscală va exporta informații ce includ rapoartele Z, pentru toate zilele cu vânzări pe casă, împreună cu alte informații auxiliare necesare întocmirii declarației A4200.   Modul de realizare a exportului, procedura de salvare, denumirea fișierelor, diferă de la un producător la altul, de la un model casă de marcat la altul. Recomandarea noastră este să utilizați drivere specializate pentru casa/imprimanta fiscală – cum ar fi FiscalNet, FiscalWire, SuccesM7DRV etc. De regulă, cei care dezvoltă și actualizează aceste drivere, au creat și documentații personalizate conținând instrucțiuni detaliate pentru modul cum trebuie configurată fiecare casă de marcat. Link-uri utile   Lista completă a caselor de marcat compatibile cu Transart ERP este întreținută în InfoKit pe situl de suport ERP Lista sintetică a distribuitorilor autorizați, împreună cu modelele omologate o găsiți aici. Ghidul pentru depunerea declarației A4200 îl găsiți pe situl ANAF. Textul pentru HOTĂRÂREA Nr. 804/2017 din 8 noiembrie 2017 privind modificarea și completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003  il găsiți aici. Textul HG 479/2003 unde este detaliată legislația referitoare la casele de marcat și returul de marfă - actualizat (Normele de aplicare ale OUG 28/1999, vezi Art. 34 litera e. și Art 37.) îl găsiți aici. Alte documente oficiale pe acest subiect găsiți pe situl Ministerului de Finanțe, la secțiunea Domenii reglementate specific, opțiunea Aparate de marcat electronice fiscale.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2