834
La puțin peste un an după ce au anunțat planurile de fuziune, furnizorii danezi de enzime și culturi Novozymes și Chr Hansen și-au unit forțele sub un nou nume de companie: Novonesis.
Marca a fost înregistrată oficial
În Danemarca, autoritatea națională de afaceri a înregistrat oficial Novonesis, marcând fuziunea încheiată între furnizorii de enzime și culturi Novozymes și Chr Hansen. Grupul combinat va avea un venit anual estimat de 3,7 miliarde de euro.
Reunindu-se pentru a forma un „partener global de biosoluții”, Novonesis combină punctele forte ale ambelor companii și își propune să inoveze și să dezvolte biosoluții „transformatoare” care îmbunătățesc modul în care populațiile produc, consumă și trăiesc, a comentat CEO-ul și președintele Novonesis, Ester Baiget.
„Și am adunat cele mai strălucite minți și împreună cu cei 10.000 de colegi ai mei, vom debloca potențialul nelimitat al biosoluțiilor.”
Novonesis va fi condus de fostul CEO Novozymes Baiget, conducând o echipă dominată de alți foști angajați Novozymes (doar o treime din noua echipă executivă se alătură de la Chr Hansen). Fostul CEO Chr Hansen, Mauricio Graber, a demisionat odată cu crearea Novonesis.
Cum vor fi organizate funcțiile de afaceri Novonesis?
Prin unirea forțelor, noua companie își extinde automat portofoliul și acoperirea. Novonesis va deservi acum peste 30 de industrii cu o forță de muncă puternică de 10.000. Infrastructura cuprinde aproximativ 40 de centre de cercetare și dezvoltare și de aplicații și peste 20 de site-uri de producție.
De ce numele „Novonesis”?
Numele „Novonesis” provine dintr-un amestec între „novo”, care înseamnă nou și „geneza” – greacă pentru „origine” sau „început”. Deoarece Novozymes a folosit și referința „novo”, la fel ca și Novo Holdings (un investitor atât în Chr Hansen, cât și în Novozymes), noua companie susține că cuvântul este „asociat la nivel global cu capacități puternice” și o „moștenire nordică”. „Aceste toate sunt active și valori care sunt împărtășite de viitoarea companie combinată.”
Jumătate din portofoliu este acum dedicat biosoluțiilor pentru sănătatea umană (inclusiv prebiotice, probiotice și enzime) și pentru aplicații alimentare și băuturi. „Human Health” încorporează diviziile Novozymes Human Health și Chr Hansen Human Health, în timp ce „Food & Beverages” încorporează afacerile Novozymes Food & Beverage și Chr Hansens Food Cultures & Enzymes.
Acesta din urmă cuprinde ingrediente care prelungesc termenul de valabilitate în categorii precum produse lactate și brutărie; deservirea industriei de nutriție pentru sugari; și pretind că îmbunătățește gustul, textura și nutriția alimentelor pe bază de plante.
Cealaltă jumătate a portofoliului este dedicată biosoluțiilor pentru sănătatea planetei, inclusiv bioenergie și tehnologii de captare a carbonului, precum și sănătatea plantelor și animalelor.
„Toate soluțiile Novonesis se încadrează în trei domenii de afaceri comerciale care sunt direct responsabile de vânzări, marketing, cercetare aplicată și inovare orientată către clienți”, a declarat Lina Danstrup, șefa de comunicare externă la Novonesis, pentru FoodNavigator.
„De asemenea, conduc alegerile de afaceri și stabilesc priorități pentru colaborarea interfuncțională. Acest lucru reflectă abordarea noastră bazată pe clienți și inovație.”
Sinergiile veniturilor Novonesis și ambițiile de sustenabilitate
Din punct de vedere financiar, există un potențial puternic de colaborare: compania se așteaptă la sinergii anuale de venituri de aproximativ 200 de milioane de euro, cu un impact EBIT considerat a fi realizabil în termen de patru ani de la finalizare.
Sinergiile de costuri estimate la 80-90 de milioane EUR se consideră că vor fi realizate în termen de trei ani de la finalizare.
„Novonesis va prezenta o perspectivă financiară pentru 2024 cel târziu până la 31 martie. Aceasta include un impact mai detaliat și beneficii în portofoliul F&B”, a dezvăluit Danstrup.
După 2025, Novonesis intenționează să „continue să ofere o creștere durabilă accelerată” din activitatea sa existentă, împreună cu noi oportunități de inovare și creștere.
În ceea ce privește ambițiile de sustenabilitate ale noii companii, Novonesis vizează neutralitatea carbonului până în 2050. Până în 2030, compania urmărește o reducere cu 75% a emisiilor absolute de CO2 din propriile operațiuni (sfera 1 și 2) și o reducere cu 35% a emisiilor absolute. Emisiile de CO2 din lanțul său de aprovizionare (domeniul de aplicare 3).
Fuziunea urmează și a fost condiționată de cedarea afacerii cu enzime lactază a Novonesis către Kerry Group, care a fost acum aprobată.