206
Potrivit datelor raportate la Ministerul Finanțelor, compania Betty Ice a terminat anul 2013 cu o cifră de afaceri de aproape 20 de milioane de euro. După cum se știe, consumul de îngheţată creşte de două ori într-o zi caniculară comparativ cu o zi ploioasă. Consumul de îngheţată per capita în România este de circa 2 litri/an (echivalentul a 22 de îngheţate la cornet de exemplu), de patru ori mai puţin decât un locuitor al peninsulei scandinave, potrivit ultimelor date disponibile, informează Ziarul financiar. Vasile Armenean, managerul companiei, a declarat că vara consumul de îngheţată se mută pe litoral, iar vânzările cresc acolo şi se reduc în restul ţării. Chiar şi aşa, consumul depinde şi de bugetul românilor. „Totul ţine şi de puterea de cumpărare a românilor. Dacă vremea e bună, dar oamenii nu au bani, consumul de îngheţată nu are cum să crească. (...) Pe litoral a fost ca şi în restul ţării. Am avut probleme din cauza furtunii, umbrele rupte, lăzi frigorifice mutate din loc. Anul acesta şi anul trecut au fost doi ani dificili pentru piaţa îngheţateit, concluzionează antreprenorul român. Betty Ice deţine o unitate de producţie în Suceava şi este unul dintre cei mai mari angajatori din domeniu, având în 2013 un număr mediu de 669 de salariaţi. Compania are 100 de gelaterii mici şi patru gelaterii mari în ţară. Piaţa îngheţatei din România este estimată la circa 220 de milioane de euro în retail (supermarketuri, hipermarketuri, chioşcuri- inclusiv TVA), potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. (Mai multe, pe www.zf.ro)