441
Industria alimentară și a băuturilor cu amănuntul se pregătește pentru o creștere moderată a volumului în întregul an 2024, se arată într-un raport Circana, citat de ESMagazine.
Creștere mică în volum
Sectorul global al produselor alimentare și al băuturilor va raporta probabil o creștere a volumului între 0,5% și 1,0% în acest an, a constatat un nou raport de la Circana, cu o perspectivă mai promițătoare pentru 2025.
Cel mai recent raport de statistici Circana Compass a constatat că, de la jumătatea anului 2024, proiecțiile Circana pentru sector s-au dovedit extrem de precise, cu o creștere a volumului de 0,8%, o creștere a prețurilor de 1,4% și o creștere de top de 2,2%, toate strâns aliniate. cu prognoza inițială.
În luna noiembrie a anului trecut, Circana a prognozat că în 2024 se va înregistra o revenire la creștere pentru sectorul alimentar și al băuturilor cu amănuntul, după trei ani de scădere a volumului.
„Semne de stabilizare”
„După câțiva ani de volatilitate economică, acum observăm semne de stabilizare în diferite sectoare, inclusiv în alimentație și băuturi”, a comentat Sally Lyons Wyatt, vicepreședinte executiv global și consilier șef la Circana.
„Deși anticipam un sprijin mai mare din partea unei economii în îmbunătățire, trecerea de la consumul în afara casei la consumul în casă a ajutat să ne menținem proiecțiile pe drumul cel bun. Producătorii vor trebui să evalueze strategic cum să stimuleze cererea și să stimuleze o creștere profitabilă, iar Circana oferă informațiile bazate pe date necesare pentru a informa aceste decizii.”
Factorii care influențează performanța sectorului alimentar și al băuturilor cu amănuntul includ reducerea inflației, cumpărătorii care fac călătorii mai mici și mai frecvente și o cerere crescută pentru opțiuni ușor de preparat, precum și produse congelate și refrigerate.
Mai puține promoții
Lyons Wyatt a adăugat că creșterea prognozată de 0,5% până la 1,0% este probabil să înregistreze „o oarecare diminuare potențială mai târziu în cursul anului, deoarece „războaiele prețurilor” fast-food ar putea afecta creșterea comerțului cu amănuntul, presupunând că condițiile economice actuale se mențin.
Realizarea prețurilor de la an la an, se estimează că va crește ușor la 1,5% până la 2,0%, determinată de încetinirea investițiilor promoționale și de introducerea de noi creșteri de preț. Aceasta va avea ca rezultat o creștere generală de la 2,2% până la 2,7% pentru 2024.
Regiunile EMEA și APAC sunt gata să depășească SUA, în ceea ce privește creșterea de vârf, creșterea APAC probabil să fie în întregime determinată de prețuri și performanța EMEA datorită realizării crescute a prețurilor, cu o creștere a volumului comparabilă cu nivelurile din SUA. (Foto: Dreamstime)