728
Marca privată reprezintă acum 38% din totalul vânzărilor în valoare de FMCG în toată Europa, ceea ce echivalează cu aproximativ 229 de miliarde de euro în cheltuieli, potrivit celui mai recent raport al Circana FMCG Demand Signals.
„Investiția se amortizează”
Raportul, care măsoară vânzările pe cele mai mari șase piețe din Europa – Franța, Italia, Germania, Spania, Marea Britanie și Țările de Jos – notează că marca privată „depășește popularitatea” mărcilor naționale în aproape toate categoriile.
Potrivit raportului, cea mai mare penetrare a mărcii private din cele șase piețe este observată în Spania (47%) și Germania (41%), în timp ce cea mai scăzută este în Marea Britanie (37%).
„Investițiile în comercianții cu amănuntul dau roade pe măsură ce mai mulți consumatori percep mărcile private ca fiind inovatoare și la fel de bune sau mai bune decât multe dintre mărcile naționale cu care concurează”, a comentat Ananda Roy, SVP global, perspective de creștere strategică, Circana,
„Prin urmare, nu mai sunt alternativa ‘ieftină’. Cumpărătorii le cumpără pentru că oferă ceva nou și de bună calitate.”
Raportul lui Circana a mai constatat că „loyaliștii” mărcilor private, adică cei care spun că sunt loiali produselor cu etichetă privată, sunt acum egali cu cei care spun că sunt loiali mărcilor naționale.
„La fel de bun ca și mărcile naționale”
Aproximativ 60% dintre cumpărătorii chestionați au spus că mărcile private sunt „la fel de bune” ca mărcile naționale în domenii precum inovația, calitatea, furnizarea de afirmații, sustenabilitatea și imaginea bună, în timp ce un sfert credea că mărcile private sunt „mai bune” decât mărcile naționale în aceste zone.
În altă parte, 21% dintre consumatorii „nehotărâți” care le cumpără pe ambele – mulți dintre ei se încadrează în cohorta cu venituri medii – au spus că acum consideră că mărcile private sunt mai bune decât mărcile naționale.
Consumatorii vor experiente noi
„Cumpărătorilor le place să descopere noi produse și experiențe de la mărcile private, să spună altora despre ele, deoarece îi face să se simtă mai bine informați și să obțină o ofertă inteligentă care este în cele din urmă o valoare bună, fără compromisuri”, a adăugat Roy.
„Comercianții cu amănuntul au câștigat mai multă loialitate și pondere ca rezultat, ceea ce ar putea schimba forma comerțului cu amănuntul de produse alimentare în viitor.”