Pe măsură ce consumatorii continuă să caute modalități de a economisi bani pe fondul inflației ridicate, si mulți încă găsesc oportunități de tranzacționare în scădere, în special în categoria produselor lactate, a spus John Crawford, vicepreședintele vizionării clienților despre produse lactate la Circana, în timpul unui webinar al Asociației Internaționale a Produselor Lactate, citat de DairyReporter.
Marca privată crește
„Laptele alb este încă de departe cea mai mare subcategorie de lactate din magazin”, dar „în ceea ce privește volumul este în scădere de ceva timp”, a spus Crawford. Totuși, a adăugat el: „Trebuie să ne asigurăm că îi oferim în continuare spațiul adecvat de care are nevoie pe raft și poate că nu a fost cazul în retail aici de ceva timp”.
În general, cele 15 categorii de lactate, care includ lapte, brânză naturală, iaurt, înghețată, smântână și multe altele, au înregistrat o creștere puternică a dolarului, cu excepția smântânii/cremelor, cremă de brânză și topping-ului bătut, văzând volumul scăzut.
Piața totală a produselor lactate a înregistrat o creștere a vânzărilor de 8,85 miliarde de dolari de la an la an, condusă de lapte total la 1,44 miliarde de dolari, brânză naturală la 1,31 miliarde de dolari și iaurt refrigerat la 1,03 miliarde de dolari pentru cele 52 de săptămâni încheiate la 23 aprilie 2023.
În ceea ce privește volumul vânzările, vânzările totale de lapte, brânzeturile procesate și margarina/tartinabile au înregistrat o scădere de 3,3% de la an la an, deșerturile refrigerate înregistrând o scădere cu 4,8% în volume, a constatat Circana.
Deși piața produselor lactate constă deja din multe oferte de marcă privată, acestea conduc în creștere, a menționat Crawford. „Opt dintre primele 15 mărci cu cea mai rapidă creștere [în dolari] sunt mărci private, iar primele trei sunt toate mărcile private”, a adăugat el.
În plus, mărcile private înregistrează o creștere a volumului în mai multe categorii, cum ar fi brânză tocată naturală (1,8%), felii de brânză naturală (3,4%), bucăți de brânză naturală (1,7%) și înghețată (2%), în timp ce mărcile cu etichetă privată laptele a înregistrat o scădere de 1% a volumului de la an la an.
„Știm ce fac consumatorii când prețurile cresc sau când economia scad puțin. Ei cumpără la magazine care oferă prețuri mai mici, cum ar fi Aldi. Trec de la un magazin de produse alimentare și băuturi de marcă privată. Cumpără mai multe articole esențiale și nu cumpăra atât de multe articole de impuls.”
Pretenții în creștere: fără grăsimi
Consumatorii schimbă, de asemenea, tipul de afirmații pe care le caută în produsele lor, cu unele afirmații care nu au fost predominante în categorie de ani de zile revenind, a spus Crawford.
„Fără grăsimi trans revin”, a spus Crawford. „Nu văzusem asta de la începutul anilor 2000, când toată lumea a reformulat totul pentru a scăpa de grăsimile trans. Dar revine în joc și... produsele încep să facă acele afirmații pe etichetele lor. Nu este doar în margarină și tartine; Apare în creme și creme și în alte categorii.”
Când vine vorba de primele cinci declarații de produse lactate, vânzările fără/mai puțin ulei au înregistrat 237 de milioane de dolari și au crescut cu 40,2% de la an la an, grăsimile trans fără/scăzute au ajuns la 1,43 miliarde de dolari și au crescut cu 22,8%, colesterol fără/scăzut la 999 de milioane de dolari și a crescut cu 22,8%, revendicarea animalelor hrănite cu iarbă a ajuns la 442 de milioane de dolari și a înregistrat o creștere de 18,8%, iar cererile de animale crescute în mod uman au ajuns la 444 de milioane de dolari și au crescut cu 18,6%. În ceea ce privește afirmațiile care au scăzut, antioxidanții au scăzut cu 1,6%, produsele nelactate cu 4,9% și fibrele cu 31,0%.
Unele categorii de lactate sunt pe creștere
Deși mai multe categorii de produse lactate au înregistrat scăderi în ultimii ani, este important să ne uităm la piața generală și să vedem cum anumite afirmații duc la creștere, a menționat Crawford.
„Când vorbim despre scăderea laptelui, nu s-au terminat cu lactatele. Aveți produse care au crescut cu 5%, cremă de brânză a crescut cu 4%, brânza naturală a crescut cu 3% în acel CAGR în ceea ce privește volumul aici. Și, așadar, consumatorii încă consumă lactate, doar laptele lactat vede ceva moale.”
Chiar și cu scăderea volumului, afirmațiile specifice conduc la creșterea categoriei de lapte, a remarcat Crawford. „Produsele lactate care au mențiuni de proteine au crescut cu 10%, produsele lactate care au un nivel scăzut de zahar sau deloc cu 16%, [și] fără lactoză cu 9,5%”, a spus el. Cu toate acestea, aceste creșteri nu sunt suficiente pentru a compensa scăderile generale ale laptelui, a adăugat el.