152
CNA interzice copiii în reclamele la alimente! În ședința de ieri, 14 februarie, CNA a decis să adopte o nouă formă a Codului de reglementare a conținutului audiovizual. Cea mai importantă modificare este cea prin care se interzice folosirea copiilor cu vârste între 3 și 15 ani în reclamele la alimente. „Astazi, Consiliul National al Audiovizualului a adoptat o noua forma a Codului de reglementare a continutului audiovizual. In procedura de modificare am introdus un articol extrem de important, care prevede: ‘Art. 117, Publicitatea la produsele alimentare trebuie sa respecte urmatoarele conditii: (…) b) sa nu incurajeze consumul de alimente prin folosirea in publicitate a minorilor cu varsta intre 3 si 15 ani'”. Jucan afirma ca a sustinut aceasta modificare pentru ca „e esentiala introducerea unei discipline in publicitate, in raport cu minorii si cu rolul pe care parintele il are”. In opinia membrului CNA, aceasta norma vine ca urmare a lipsei in societate a educatiei alimentare si a lipsei responsabilitatii celor care isi promoveaza produsele, folosindu-se de credulitatea copiilor. „Protectia superioara a minorului este esentiala intr-o societate imatura in domeniul responsabilitatii alimentare”, isi incheie Jucan postarea. Acesta sustine ca masura adoptata „este pentru copiii nostri”, „pentru sanatatea lor”, se arată în comunicatul emis de CNA (Consiliul Național al Audiovizualului).