240

Coagulantul CHY-MAX® M poate reduce amprenta de carbon în producția brânzei

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Prin alegerea coagulantului CHY-MAX® M, producătorii de brânzeturi pot să reducă semnifictiv emisiile de CO2 și implicit să scadă impactul lor asupra mediului.

Fabricile de lactate din întreaga lume produc însumate peste 20,000,000 tone de brânzeturi pe an (sursa: The U.S. Dairy Export Council). Dacă toate aceste fabrici ar alege să folosească CHY-MAX® M pentru coagularea laptelui, ar avea ca rezultat reducerea totală a emisiilor de carbon cu cel puțin  1,250,000 tone de CO2, ce egalează emisiile de gaze de seră a cel puțin 83,000 gospodării din Europa de Vest. Sau emisiile unui Chrysler Voyager care ar face de 150,000 ori înconjurul pământului. Motivul: creșterea randamentului Reducerea amprentei de carbon este un beneficiu care derivă direct din faptul că folosirea CHY-MAX® M determină creșterea randamentului în producerea brânzeturilor. Producătorii vor utiliza mai puțin lapte pentru aceeași cantitate de brânză, produsă cu un alt tip de coagulant. Mai specific, trecerea de la CHY-MAX® sau alt tip de chimozină produsă prin fermentație (FPC) la CHY-MAX® M va determina o reducere a amprentei de carbon la fiecare tonă de brânză, datorită randamentului crescut. Trecerea de la un coagulant microbian va economisi 39-146 kg CO2 la o tonă de brânză, în timp ce trecerea de la cheagul de origine animală la CHY-MAX® M va reduce emisiile de CO2 cu 38-70 kg la fiecare tonă de brânză. În prezent, aproximativ 20% din totalul brânzeturilor sunt produse cu cheag de origine animală, 30% cu cheag microbian, iar 50% cu chimozină produsă prin fermentație. Exemplul brânzei mozzarella De exemplu, un producător de talie medie de mozzarella ce fabrică 20,000 tone de brânză pe an și care ar trece la CHY-MAX® M, ar putea economisi 1,200-1,500 tone de CO2 pe an, în funcție de coagulantul pe care îl folosește în prezent. Această cantitate de CO2 echivalează emisiile anuale de CO2 ale 80-100 gospodării din Europa de Vest. Sau emisiile unui Chrysler Voyager care înconjură de 180 ori pământul. „Din ce în ce mai mulți clienți lucrează cu determinare la reducerea amprentei de carbon a proceselor lor de producție. Fiind un furnizor global de ingrediente, trebuie să ne aliem cu industria în obținerea acestor rezultate ambițioase și spectaculoase. Cu ajutorul CHY-MAX® M, suntem încrezători că putem să le oferim coagulantul potrivit pentru acest scop.” A declarat Rolando Saltini, Coagulants Marketing Manager.  ”Avem și putem să vă punem la dispoziție un ‘Calculator de CO2’, disponibil pentru clienții de lactate care doresc să aibă o perspectivă asupra emisiilor de CO2 asociate producerii brânzeturilor cu diferite tipuri de coagulanți.” Îmbunătățind sustenabilitatea „Asistarea clienților noștri în atingerea țintelor propuse privind sustenabilitatea, prin simpla alegere a unor ingrediente mai complexe în producerea alimentelor, este pentru noi o acțiune firească” a adăugat Henriette Oellgaard, Senior Manager în departamentul Corporate Social Responsibility de la Chr. Hansen. „CHY-MAX® M nu este singurul produs care oferă beneficii funcționale atât pentru produs cât și pentru mediu. Avem în portofoliu numeroase ingrediente și soluții tehnologice care creează valoare și concomitent, îmbunătățesc sustenabilitatea întregului lanț valoric al producției.” O zonă de interes pentru CSR Reducerea amprentei de carbon în lanțul valoric al alimentelor – emisia gazelor de seră de la fermă la furculiță – este o zonă majoră de interes pentru producătorii moderni de alimente, iar multe companii au stabilit deziderate de responsabilitate socială (CSR)/sustenabilitate și au implementat acțiuni pentru reducerea impactului lor asupra mediului. Conform FAO, sectorul alimentar contribuie cu peste 20% la emisiile globale de gaze de seră. Brânza se clasează în topul primelor 10 alimente în ceea ce privește amprenta de carbon pe întregul lanț valoric – în general datorită laptelui folosit, care are o amprentă de 1,1 tone de CO2 pe tona de lapte. Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați www.chr-hansen.ro

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2