Frauda alimentară căstă anual industria alimentară și a băuturilor din Uniunea Europeană și Marea Britanie, cumulat, mai mult de 120 miliarde de euro, prin plată excesivă pentru ingrediente falsificate, concurență neloială și daune de reputație, notează FoodManufacture, care citează date NFU Mutual.
Coaliție internațională
Numai recent, după cum informa și revistea Meat.Milk în perioada anterioasă, în cursul operațiunii Opson IX, întreprinsă de Interpol, în perioada cuprinsă între decembrie 2019 și iunie 2020, au fost confiscate alimente și băuturi falsificate în valoare de peste 360 de milioane de euro, potențial periculoase.
Acțiunea internațională a destructurat 19 grupuri de criminalitate organizată și arestarea a 407 de persoane din întreaga lume.
Din păcate, COVID-19 a înrăutățit problema, punând o tensiune fără precedent pe lanțurile de aprovizionare. Creșterea neașteptată a cererii, însoțită de întârzierile provocate de restricțiile de transport și de deficiența de personal, au crescut presiunea asupra întreprinderilor de produse alimentare și băuturi pentru a găsi furnizori alternativi la scurt timp.
De aceea, la nivel internațional, se propune înființarea unei coaliții care să acționeze împotriva fraudelor alimentare, coaliție din care să facă parte autorități naționale, comunitare, Interpol, Europol și sus numitul Fond NFU Mutual. Planul de acțiune ar trebui să se concentreze pe următoarele direcții:
Identificarea și eliminarea furnizorilor neprobați
În aceste condiții, întreprinderile ar putea fi expuse riscului de fraudă alimentară, folosind furnizori neprobați, fără să efectueze o diligență adecvată asupra acestora.
În luna mai 2020, au fost confiscate două transporturi frauduloase de carne de cal în Danemarca și Olanda, cu cel puțin una destinată introducerii neautorizate pe piață. De asemenea, s-a înregistrat o creștere a numprului fermierilor din Marea Britanie care au raportat sacrificări ilegale de ovine și riscul ca, ulterior, carnea să intre ilegal în lanțul alimentar.
În acest sens, iată alte trei acțiuni care trebuie întreprinse pentru a proteja afacerile și clienții. împotriva fraudei alimentare și pentru a răspunde eficient dacă apare o criză.
1-Efectuarea analizei de risc
Indiferent dacă ați contactat recent furnizori noi, pentru a satisface cererea comercială crescută sau nu, este important să vă stabiliți riscul de fraudă alimentară, astfel încât să puteți răspunde în mod corespunzător la noul peisaj.
În primul rând, asigurați-vă că aveți procese de interogare a lanțului de aprovizionare, identificând problemele critice, anomaliile sau ”steagurile roșii”, care ar putea fi apărea în timpul pandemiei. Acestea ar putea include disponibilitatea bruscă a produselor care altfel nu erau disponibile, fluctuații dramatice ale prețului sau acoperirea negativă a furnizorilor tăi.
2-Crearea unui plan de gestionare a crizelor
Dacă victima fraudei alimentare are un plan robust de gestionare a crizelo,r poate face diferența dintre păstrarea sau pierderea clienților. Acesta ar trebui să includă proceduri de escaladare și mobilizare, roluri și responsabilități cheie, strategii de informare și comunicare și reacții post-criză.
3-Asigurarea celor mai bune practici
Asigurați-vă că știți cum arată cele mai bune practici, astfel încât să puteți răspunde eficient și eficient. Planul ar trebui să conțină toate îndrumările și resursele necesare pentru echipă, dar ar trebui să fie, de asemenea, concis și pus în aplicare imediat, cu o notificare scurtă.