292
PackagingEurope informează că un nou sistem de trasabilitate care le permite clienților să-și folosească smartphone-urile pentru a vedea de unde provin toate bucățile lor a fost lansat de comerciantul online de carne Farmison & Co.
Compania, cu sediul în Yorkshire, Marea Britanie, spune că noul său sistem le permite clienților să vadă cu precizie de unde provine carnea lor și face parte din programul Farming the Future (FTF).
Folosind un cod QR pe ambalaj, clienții pot urmări originile cărnii lor, inclusiv rasa, videografia fermei în care a fost crescută și milele de hrană.
Lansarea coincide cu aniversarea a zece ani de la scandalul cărnii de cal din ianuarie 2013, când carnea de cal a intrat în lanțul de aprovizionare cu alimente. Carnea a fost găsită într-o serie de produse din carne de vită care au ajuns pe rafturile supermarketurilor – ducând la retragerea a milioane de produse.
Deși industria alimentară a luat de atunci măsuri pentru a face alimentele mai sigure, fondatorul Farmison & Co, John Pallagi, a avertizat că lanțul de aprovizionare rămâne vulnerabil. El a spus că mai mult decât oricând consumatorii au cerut – și merită să vadă – trasabilitatea completă a produselor.
„Scandalul cărnii de cal din Spania a inspirat, fără îndoială, o mare atenție din partea comercianților cu amănuntul asupra lanțurilor lor de aprovizionare la acea vreme, dar mă întreb ce reforme au fost introduse.
Mă tem că răspunsul nu este suficient - și că lanțurile de aprovizionare cu carne și alimente rămân la fel de opace și greu de urmărit ca întotdeauna. Managementul reputației – m-aș aventura – a fost mai important decât abordarea greșelilor fundamentale ale acestor sisteme”, susține el.
Noile coduri QR vor fi oferite pe bucăți întregi de carne, permițând clienților să vadă detalii despre animalul de la care provine carnea și informații despre rasă.
Acestea vor include, de asemenea, detalii despre fermă și fermier, precum și filmări video ale terenului în care animalul este hrănit și crescut, plus rețete exclusive de la bucătarul cu stele Michelin Jeff Baker.
Farmison vinde online direct clienților din Marea Britanie, precum și prin restaurantele Harrods, Selfridges, Fortnum & Mason și cu stele Michelin, iar anul trecut a deschis primul magazin de cărămizi și mortar - Cut by Farmison - lângă sediul său Ripon.
Gamele de produse care sunt în mod tradițional un mijloc de a gestiona echilibrul carcasei și de a reduce deșeurile – cum ar fi cârnații sau gama de preparate Sauce Pan Ready – deși nu sunt incluse inițial, vor fi încă obținute din rețeaua de furnizori acreditați ai Farmison și vor fi pe deplin urmăribile.
Domnul Pallagi a adăugat: „Miezul afacerii noastre a fost trasabilitatea de la fermele și fermierii pe care îi cunoaștem îndeaproape – și, pe măsură ce creștem, suntem hotărâți să facem tot ce putem pentru a împărtăși acest detaliu cu clienții noștri, de la fermă la furculiță. Deja îi încurajăm pe oameni să „Mănânce carne mai bună”, de astăzi îi încurajăm și să „Trace Better Meat”.