342
Chromologics, o biotehnologie daneză care folosește tehnologia de fermentație de precizie pentru a produce culori pentru industria alimentară, a primit sprijin din partea furnizorului de ingrediente din Germania prin intermediul ramului său de investiții, Döhler Ventures, informează FoodNavigator.
Rezolvarea provocărilor de culoare cu fermentație de precizie
Chromologics a strâns încă 7,1 milioane de euro, ceea ce duce la 12,6 milioane de euro. Noii investitori includ firma de capital de risc Thia Ventures și filiala de investiții a companiei daneze Döhler Ventures.
Investiția va fi folosită pentru a accelera comercializarea produsului emblematic al start-up-ului, un colorant alimentar roșu „natural” produs prin fermentație de precizie.
Chromologics a fost fondată în 2017 de către co-fondatorii CEO Gerit Tolborg și CTO Anders Ødum. În timpul doctoratului lui Tolborg la Universitatea Tehnică din Danemarca, ea a descoperit o moleculă roșie de azafilon numită Talarene.
„Acesta este ingredientul activ al colorantului nostru alimentar natural, Natu.Red”, a explicat CEO-ul. „Această moleculă este roșie și, prin urmare, poate fi folosită pentru a crea colorant alimentar roșu și portocaliu. Lucrăm la extinderea portofoliului nostru de culori către culorile galben și roz.”
Fermentație fungică
Colorantul alimentar roșu natural este produs prin fermentație fungică. Folosind protocolul de fermentație proprietar, ciuperca și colorantul sunt separate, iar colorantul procesat.
Producerea coloranților alimentari în acest fel are potențialul de a aborda mai multe probleme cu care se confruntă piața coloranților alimentari convenționali. Coloranții din carmin – un colorant derivat din insecte cocenile – nu satisfac cererea de produse fără animale.
Iar coloranții alimentari pe bază de plante riscă să-și piardă stabilitatea atunci când se confruntă cu variațiile de lumină, pH și temperatură. În plus, se știe că coloranții naturali sunt mai scumpi decât alternativele sintetice.
Chromologics spune că metoda de producție proprie de fermentație este ecologică și poate asigura o aprovizionare durabilă și competitivă la prețuri pentru producătorii de alimente și băuturi.
Natu.Red este stabil la pH și temperatură, insipid, solubil în apă și vegan și își propune să înlocuiască carminul, betanina (derivată din sfeclă) și colorantul sintetic Red 40.
Dezvoltarea proceselor și a produselor
În ultimii cinci ani, Tolborg și Ødum au construit Chromologics dintr-un spin-out universitar într-o companie cu propriul laborator și facilități de producție pilot.
După ce sa extins cu succes pentru a produce primele câteva sute de kilograme de Natu.Red, investiția strategică din partea furnizorului de ingrediente alimentare Döhler este binevenită.
„Döhler sprijină Chromologics atât în procesul de dezvoltare, cât și în dezvoltarea produsului”, a dezvăluit Tolborg. „În timpul procesului de due diligence investițional, au testat Natu.Red în mai multe aplicații.”
Următoarea etapă va vedea Chromologics lucrând la strategia sa precisă de lansare pe piață, ni s-a spus, iar compania îl va considera „desigur” pe Döhler ca distribuitor.
Din perspectiva lui Döhler, compania a spus că așteaptă cu nerăbdare să sprijine Chromologics pe măsură ce dezvoltă și comercializează o gamă de coloranți alimentari naturali. „Vedem un avantaj competitiv în acest tip de ingredient natural durabil”, a spus Rodrigo Hortega de la Döhler Ventures. „Momentul este potrivit și suntem pregătiți să oferim întreaga rețea și know-how-ul grupului Döhler.”
Prima oprire: Europa
Ca ingredient nou, culoarea activă a Chromologics Talarene va fi înregistrată ca un nou colorant alimentar. „Tocmai am început aprobarea de reglementare pentru piețele europene și americane”, a spus Tolborg pentru această publicație. „Ne așteptăm să lansăm mai întâi pe piața europeană.”
Odată aprobată de agențiile de reglementare relevante, piața capului de pont a DTU spin-out va fi aplicații pe bază de plante, în care utilizarea carminului derivat din insecte este exclusă.
Dar și alte categorii sunt în pregătire. „Datorită prețului nostru competitiv, vom viza și industria produselor lactate și a produselor de cofetărie.
„Deoarece industria cărnii caută, de asemenea, să reducă nitrații în aplicațiile de carne procesată, culoarea noastră Natu.Red ar putea oferi o alternativă de culoare mai sănătoasă, fără a compromite performanța.”
Nu este prima dată când Döhler Ventures investește în alternative cultivate în laborator la ingredientele alimentare convenționale. La sfârșitul anului trecut, brațul de investiții al lui Döhler a susținut Clean Food Group din Marea Britanie: un start-up care dezvoltă o alternativă cultivată bio-echivalentă la uleiul de palmier.