191
Consumatorii apelează la o abordare simplificată, favorizând ingredientele și produsele naturale, se arată într-o analiză FMCG Gurus.
Calea simplă spre sănătate
Mulți aleg acum o cale mai simplă către sănătate, concentrându-se pe consumul de fructe și legume proaspete. Cercetările sugerează că o parte semnificativă a consumatorilor globali au început să gătească mai mult de la zero, iar majoritatea celor care și-au ajustat dieta în ultimii doi ani și-au crescut consumul de alimente proaspete.
Îmbrățișând această mentalitate de „înapoi la bază”, consumatorii urmăresc să-și îmbunătățească sănătatea prin alimente neprocesate, pline de nutrienți. Preferința pentru ingrediente naturale se aliniază cu tendința mai mare către opțiunile brute și pure.
Această tranziție semnifică o alegere a consumatorilor de a acorda prioritate sănătății și nutriției prin revenirea la ingrediente și surse autentice și familiare.
Familiaritate, naturalețe și autenticitate
Consumatorii caută alimente și băuturi familiare, naturale și autentice, cu o preferință pentru ingredientele recunoscute.
De exemplu, cunoștințele consumatorilor FMCG Gurus arată că 72% dintre consumatorii globali caută produse și ingrediente naturale pentru alimente și băuturi cel puțin o parte din timp. Se pune un accent puternic pe autenticitate, deoarece consumatorii acordă prioritate produselor naturale benefice atât pentru sănătate, cât și pentru mediu.
Această tendință generează o cerere crescută pentru produse care poartă etichete „fără” și care au liste simplificate de ingrediente.
Mâncare mai bună
Tendința „mai bine pentru tine” reflectă favoarea crescândă a consumatorilor pentru produsele naturale, neprocesate și pure, care sunt percepute ca mai sănătoase.
Perspectivele consumatorilor FMCG Gurus arată că mai mult de jumătate dintre consumatorii care au devenit mai atenți la listele de ingrediente au făcut acest lucru pentru a acorda prioritate consumului de ingrediente „benefice”.
Această tendință subliniază atractivitatea alegerilor neprocesate și proaspete. Consumatorii sunt atrași de aceste produse, deoarece se crede că oferă o valoare nutritivă mai mare și lipsesc aditivi artificiali.
Cu toate acestea, consumatorii trebuie să se asigure că naturalețea nu înseamnă un compromis asupra atractivității senzoriale
Companiile trebuie să se asigure că prioritizarea ingredientelor naturale nu se face în detrimentul atracției senzoriale.
Poziționarea ingredientelor naturale
Este crucial să poziționăm produsele naturale nu numai ca fiind benefice pentru sănătate și mediu, ci și ca delicioase. În timp ce produsele naturale sunt adesea asociate cu avantaje pentru sănătate, există o îngrijorare cu privire la potențiale compromisuri ale gustului și texturii.
De exemplu, cunoștințele consumatorilor FMCG Gurus arată că 33% dintre consumatorii globali declară că găsesc alimentele sănătoase fade și plictisitoare.
Prin urmare, este esențial ca mărcile să evidențieze diferitele beneficii ale produselor naturale, prezentându-și atracția senzorială, beneficiile pentru sănătate și impactul pozitiv asupra mediului.
Această abordare îi poate ajuta pe consumatori să recunoască faptul că produsele naturale pot oferi atât beneficii de bunăstare, cât și bucurie, combătând ideea că trebuie să sacrifice gustul sau textura de dragul sănătății și al conștiinței mediului. (Foto: Freepik)