Tehnologii

654

Consumatorii vor fi implicați în strategia Danone privind metanul

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Reducerea metanului poate să nu fie bine înțeleasă de consumatori, dar Danone vrea să-i aducă în călătorie, notează FoodNavigator.

Pe locul doi

Metanul este printre cele mai puternice gaze cu efect de seră, pe locul doi după CO2 în ceea ce privește contribuția la încălzirea globală din istoria recentă. Agricultura și creșterea animalelor contribuie major, producția de lactate de la bovine reprezentând aproximativ 8% din totalul emisiilor de metan cauzate de om.

De când Global Methane Pledge a fost susținut de UE, ceea ce înseamnă că intenționează să reducă emisiile de metan cu 30% până în 2030, producătorii de lactate au fost sub presiune să reducă producția de CH4.

Aceasta include Danone, care vrea să atingă ambiții de reducere a metanului fără a limita producția de lactate. „Reducerea emisiilor de metan este cea mai imediată oportunitate pe care o avem de a încetini avertismentul global și credem că producția de lapte poate fi o parte a soluției”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei pentru FoodNavigator.

Doresc consumatorii produse lactate cu conținut scăzut de metan?

Danone se angajează să reducă emisiile de metan. Anul trecut, compania de produse lactate a anunțat planuri de a reduce emisiile absolute de metan din lanțul său de aprovizionare cu lapte proaspăt cu 30% până în 2030 – echivalent cu 1,2 milioane de tone CO2eq.

Însă, spre deosebire de multe strategii stabilite de marile FMCG, aceasta nu pare să fie condusă de consumatori.

Asta nu înseamnă că durabilitatea mediului nu este importantă pentru cumpărători. Este. Potrivit datelor Nielsen și Mintel, 70% dintre consumatori la nivel global susțin că sustenabilitatea este acum mai importantă pentru ei decât era acum doi ani, iar 49% au făcut modificări în alimentația lor pentru a susține un stil de viață mai sustenabil.

Dar dacă și consumatorii doresc în mod special produse cu conținut mai scăzut de metan este îndoielnic, având în vedere că înțelegerea actuală este scăzută. „Schimbările climatice, reducerea metanului și agricultura regenerativă pot fi subiecte complexe și tehnice și știm că consumatorii au în prezent o înțelegere limitată a modului în care alegerile lor alimentare se raportează la ei”, a explicat purtătorul de cuvânt al Danone.

Principalul producător de lactate consideră că are un rol de jucat în a ajuta la demistificarea acestor subiecte și pentru a aduce consumatorii în călătorie, deoarece „sprijină tranziția către practici agricole regenerative”.

Cum reduce Danone emisiile de metan din produse lactate?

Rămâne întrebarea: cum lucrează Danone pentru a reduce emisiile de metan cu 30% - față de valoarea de referință din 2020 - în următorii șase ani?

Pentru început, trebuie să colaboreze cu rețeaua sa de 58.000 de fermieri din 20 de țări pentru a ajunge acolo. Compania a accelerat inițiativele de reducere a metanului în Africa, Europa și SUA anul trecut și a intensificat proiectele de agricultură regenerativă care vizează reducerea totală a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES), inclusiv metanul.

Alte pârghii sunt, de asemenea, trase, inclusiv accent pe sănătatea animală și gestionarea efectivelor; managementul furajelor; managementul gunoiului de grajd; și aplicarea de noi tehnologii care servesc la inhibarea producției de metan, de exemplu aditivii pentru hrana animalelor și articolele de purtare pentru vaci.

Dezvoltată de Zero Emissions Livestock Project (ZELP), tehnologia purtabilă are ca scop neutralizarea emisiilor de metan de la eructurile bovinelor.

În ceea ce privește aditivii pentru furaje, Danone a lucrat cu Bovaer de la DSM-Firmenich. Aditivul funcționează prin suprimarea producției de metan în stomacul vacii. Fabricat din două ingrediente – nitrat și alcool pe bază de bio – hrana este descompusă și procesată în mod natural de metabolismul animalului, fără a afecta volumele de producție sau calitatea laptelui.

„Pilotul nostru de gestionare a furajelor din Belgia a arătat rezultate promițătoare atunci când se utilizează Bovaer. . . care a demonstrat o reducere cu 18,3% a emisiilor de metan enteric”, a spus purtătorul de cuvânt.

La sfârșitul anului trecut, Danone a devenit prima corporație care s-a alăturat Acceleratorului R&D de fermentație enterică al Global Methane Hub, care își propune să creeze noi soluții scalabile și practice pentru fermierii de lactate pentru a reduce emisiile de metan.

Danone se aliniază cu partenerii externi pentru a accelera progresul sectorului

În alte moduri, compania de produse lactate se angajează, de asemenea, în parteneriate externe pentru a accelera reducerea metanului în sector. Anul trecut, compania a anunțat un parteneriat strategic cu Fondul de Apărare a Mediului pentru a îmbunătăți știința, datele și raportarea emisiilor de metan din agricultura.

Danone a co-fondat, de asemenea, Dairy Methane Action Alliance, cu scopul de a colabora cu alți actori din industria lactatelor pentru a aborda în mod colectiv provocările legate de schimbările climatice.

Educarea consumatorilor despre produsele lactate durabile

În timp ce toată această muncă continuă în fundal, cum pot mărcile să educe cel mai bine consumatorii despre practicile durabile în producția de lactate? Nu este ușor, mai ales pe fondul unei crize a costului vieții, când cumpărătorii pot opta pentru produse economice – mai degrabă decât ecologice.

În același timp, mărcile au doar o anumită cantitate de spațiu pe ambalaj cu care să partajeze informații cu consumatorii. Pe o oală de iaurt, de exemplu, odată ce listele de ingrediente și informațiile nutriționale sunt tipărite, nu mai rămâne mult spațiu pentru detalii despre practicile agricole pe care nu le pot fi sigur consumatorii vor înțelege.

Acesta poate fi ceea ce Danone a găsit în Franța, unde comunică beneficiile de mediu asociate cu marca sa Les Deux Vaches. Deși nu se concentrează strict pe producția de metan, Les Deux Vaches îi ajută pe fermieri în tranziția către agricultura ecologică printr-un proiect numit „Reine Mathilde” (un semn de cap către Ducesa de Normandia, unde se află programul de dezvoltare a producției ecologice).

„Les Deux Vaches sprijină fermierii să se transforme la practicile de agricultura ecologică a produselor lactate... și comunică activ despre biodiversitate și agricultura ecologică a produselor lactate prin intermediul rețelelor sociale și al site-ului său”, ni s-a spus.

În ceea ce privește dacă și cum intenționează Danone să comunice eforturile de reducere a metanului la ambalaj, va trebui să așteptăm și să vedem. Cert este că progresul către obiectivele companiei privind metanul este în curs.

„Fiind prima companie alimentară care a făcut acest pas și s-a aliniat la ambiția Global Methane Pledge lansat la COP26, acest plan se bazează pe munca noastră existentă cu fermierii și partenerii care a reușit să reducă emisiile de metan cu 14% între 2018 și 2020.

„Între 2020 și 2023, am realizat o reducere cu 13,3% a emisiilor noastre de metan pentru furnizarea de lapte proaspăt.” (Foto: Danone) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2