Tehnologii

242

Controale ANSVSA în unităţile de alimentaţie publică în perioada stării de alertă

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Începând cu 18 mai 2020, inspectorii sanitari veterinari și pentru siguranța alimentelor desfăşoară o acţiune tematică la nivel naţional, în contextul semnării ordinelor comune între Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, Ministerul Sănătății și Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, pentru verificarea cerintelor sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor privind funcţionarea unităţilor de alimentaţie publică în cadrul cărora se comercializează produse alimentare către consumatorul final, în perioada stării de alertă.

Până la data de 3 iunie 2020, au fost verificate 1.920 de obiective, precum: restaurant, unități de tip fast-food, pizzerii, cafenele, unități de catering, supermarket-uri, magazine alimentare, cantine, cofetării, patiserii, unități cu livrare la pachet, bistro-uri, etc.

În urma controalelor au fost aplicate 103 de amenzi contravenționale în valoare de 360.600 de lei și au fost emise 2 ordonanțe privind suspendarea temporară a activității. De asemenea, au fost reținute oficial și dirijate spre neutralizare 176 de kg de produse de origine animală.

Principalele deficiențe constatate în urma controalelor efectuate au fost:

  • neconformităţi legate de asigurarea trasabilității și conformității produselor alimentare (etichetare, buletine analiză cu rezultate nesatisfăcătoare)
  • nerespectarea normelor sanitare veterinare privind regimul termic conform indicațiilor stabilite de către producător;
  • întreținerea necorespunzătoare a spațiilor de prelucrare, depozitare și valorificare a produselor alimentare, precum și a instalațiilor, utilajelor și a ustensilelor de lucru folosite;
  • manipulare și depozitare necorespunzătoare a produselor alimentare și a ambalajelor,
  • neconformităţi privind monitorizarea și implementarea procedurilor bazate pe principiile HACCP;
  • lipsa sau neaplicarea procedurii privind bunele practici de igienă în unitate (ex: spatii, echipamente și ustensile de lucru, utilaje frigorifice aflate în conditii necorespunzătoare de întreținere și igienă);
  •  neconformităţi privind întreținerea și igiena echipamentului de protecție sanitară a personalului muncitor și/sau legate de atestarea stării de sănătate a acestuia;
  •  neefectuarea operațiunilor de DDD în condițiile legislației specifice domeniului alimentar;

Controalele ANSVSA cu această tematică vor continua cu aceeași intensitate pe toată durata stării de alertă.

Reamintim cetățenilor numărul de telefon al „Call Center”-ului A.N.S.V.S.A. – 0800 826 787 – care poate fi apelat gratuit, din orice reţea de telefonie, pentru a sesiza nereguli în domeniul siguranţei alimentelor. Serviciul Comunicare și Logistică Documentară

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2