În raportul său de închidere din 2018, Arla Foods a anunțat că va plăti agricultorilor întregul profit net pentru anul 2018, de 290 de milioane de euro. Anterior, s-a discutat, despre progresul programului intern de economisire a costurilor ”Calcium” și eforturile de sustenabilitate în așteptare. Arla a anunțat câștigul de profit ca un gest unic care a fost posibil prin "bilanțul istoric puternic". Astfel, cooperatistii vor primi un bonus de 2,3 eurocenti pe kilogramul de lapte pe care il vor livra in acest an, dorind să îi ajute după seceta din Europa, de vara trecută, care a încetinit producția de lapte și a crescut prețurile la furaje. Natalie Knight, directorul executiv al companiei Arla, a declarat pentru DairyReporter: "Cred că este destul de semnificativă această plată. De obicei, este o plată suplimentară de 1 eurocent pe care o primesc, deci este ceva mai mult decât ceea ce se va întâmpla în acest moment al anului. "Nu vreau să sugerez că acest lucru rezolvă totul, dar cred că unul dintre lucrurile frumoase despre a fi o cooperativă este că suntem în situația în care, atunci când bilanțul nostru este puternic și când mediul macroeconomic o cere, suntem capabili să sprijinim agricultorii. " ”Efectul de calciu” Arla a început în 2018 cu un "prim trimestru dificil", potrivit lui Knight, dar a văzut că vânzările și veniturile au revenit în a doua jumătate a anului. Venitul total a fost de 10,4 miliarde de euro (11,8 miliarde de dolari), în comparație cu 10,3 miliarde de euro (11,7 miliarde de euro) în 2017. Dar Arla a văzut cea mai bună performanță din primul an al programului Calcium, programul său intern de economisire a costurilor. Acesta a stabilit un obiectiv de a furniza economii anuale durabile de 400 milioane de euro până în 2021, în care proprietarii agricultorilor vor fi investiți 300 milioane de euro (341 milioane de dolari) într-un preț competitiv la lapte, iar 100 de milioane de euro (114 milioane de dolari) compania să finanțeze oportunități de creștere viitoare. " Arla spera ca programul Calcium să producă economii în valoare de 30 de milioane de euro în 2018 și a reușit să obțină peste acest obiectiv cu 129 milioane de euro salvate. Acest lucru a avut loc sub forma a aproximativ 350 de locuri de muncă, potrivit lui Knight, și restabilirea costurilor indirecte ale lanțului de distribuție, a lanțului de aprovizionare și a costurilor indirecte. În ceea ce privește orice disponibilizări viitoare, Knight a spus: "Nu este nimic planificat în mod specific. Dar, evident, acesta este un program pentru următorii trei ani, așa că nu pot închide ușa că nu se va întâmpla nimic. Am promis că vom rămâne transparenți și dacă ne uităm la orice schimbări, cu siguranță ne comunicăm acest lucru ". Pentru Calcium în 2019, ea estimează că 80% din economiile companiei vor veni probabil din lanțurile de aprovizionare. Ei doresc să se concentreze asupra procesului de deșeuri - cum să-l reducă, să optimizeze capacitatea în cadrul lanțului de aprovizionare etc. Acest accent pe optimizare va fi studiat la un nou centru de inovare, planificat pentru deschiderea în 2021 în Danemarca. Construcția va începe în această toamnă. În cadrul instalației, activitatea companiei Arla va lucra la tehnologia avansată de separare și la tehnologia de pasteurizare termică. Knight a spus că viziunea este de a profita la maximum de laptele și zerul său din tehnologia de separare și de a spori funcționalitatea și de a prelungi durata de viață prin pasteurizare. Acesta va fi de 9000 de metri patrati, cu o instalatie mini-pilot pe site-ul. "Incertitudinea politică și volatilitatea" Arla a înregistrat o creștere puternică în întreaga Europă în 2018, atingând o cotă de brand de 50,4%. Este cel mai de succes în Marea Britanie, Suedia și Germania, ceea ce a fost important în planificarea unei tranzacții potențial dăunătoare Brexit. "Am făcut destul de mult de lucru și am pregătit pentru ceea ce credem că sunt toate scenariile. Dar, în mod clar, dacă vine volatilitatea extremă din cauza unui Brexit greu sau a unui acord la sfârșitul lunii martie, aceasta este volatilitatea care ne-ar provoca pe noi și pe alți mari jucători de pe piață ", a spus Knight. Alte zone de creștere au fost în Orientul Mijlociu și Africa de Nord, unde Arla a anunțat recent o afacere pentru achiziționarea unei afaceri de brânzeturi cu marcă Kraft de la Mondelez. Se așteaptă ca această tranzacție să fie încheiată în luna mai și să ia locul doi pe piață. Knight a spus: "De asemenea, ne oferă o facilitate de producție de ultimă oră în regiune. Așadar, vom avea acces la produse noi, rețete și ambalaje, dar, și mai important, la capacitate. Este una dintre piețele noastre în plină dezvoltare rapidă și o piață cu o marjă foarte mare ". În ansamblu, afacerile internaționale ale Arla au înregistrat o creștere a veniturilor de 4,6%, în ciuda impactului negativ al ratelor de schimb din afara Europei. Peder Tuborgh, CEO al companiei Arla, a declarat: "Noi operăm pe o piață globală, cu tendințe în alimentele consumatorilor în schimbare rapidă, incertitudine politică și volatilitate. În ciuda acestui fapt, piețele noastre din întreaga lume au obținut rezultate bune pe care le putem construi în 2019. Cu strategia noastră de creștere economică, suntem pe calea cea bună de a ne consolida afacerea într-un mod durabil ".