217
Exploatarea puterii de control a lanțului de aprovizionare alimentară și a altor tehnologii le poate oferi organizațiilor timp pentru a comunica clienților lor lipsa produselor și a lua măsurile adecvate, se afirmă într-un studiu publicat de FoodLogistic și semnat de specialista în logistică, Suresh Asharaya.
Deficitul din decembrie, o lecție pentru viitor
Anumite produse deficitare în timpul sezonului de sărbători au fost ultimul memento că nu am văzut sfârșitul problemelor legate de lanțul de aprovizionare, în special în timpul acestei pandemii a bolii Coronavirus (COVID-19).
În ciuda faptului că lipsurile au devenit o temă recurentă, este încă foarte dificil să se prevadă problemele prea mult în avans și cu siguranță nu cu un grad ridicat de acuratețe.
În retrospectivă, astfel de lipsuri au sens, dar pot fi extrem de dificil de prezis cu mult înainte de timp. Cu toate acestea, deși nimeni nu are o minge de cristal pentru viitorul îndepărtat, este totuși posibil să se detecteze dezechilibrele cu suficient timp de plumb, nu neapărat pentru a preveni în întregime dezechilibrele, ci pentru a le atenua în mod proactiv efectele nedorite.
Valorificarea puterii tehnologiei
În noua realitate (New Normal), vizibilitatea lanțului de aprovizionare de la un capăt la altul este esențială pentru identificarea dezechilibrelor potențiale de cerere și ofertă pe drum și, din ce în ce mai mult, există tehnologii care pot juca un rol neprețuit în acest sens.
O astfel de tehnologie este un „turn de control” al lanțului de aprovizionare, un „hub” centralizat de date, valori și analize care acoperă întregul lanț de aprovizionare de la un capăt la altul. Există tehnologii predictive bazate pe învățarea automată care pot înțelege relațiile matematice complexe dintre diferiți factori ai lanțului de aprovizionare, cum ar fi forța de muncă, cererea, termenele de livrare a ofertei etc. și pot alerta utilizatorii cu predicții că în „x” numărul de săptămâni, pentru de exemplu, există o probabilitate „y” la sută de lipsă a unui anumit articol (chiar și o șansă de 20% de lipsă poate justifica acțiunea).
Un turn de control al lanțului de aprovizionare poate efectua analize complexe în timp real folosind o serie de date în moduri care sunt pur și simplu imposibile pentru ființe umane. De asemenea, poate continua să colecteze date suplimentare pe măsură ce trece timpul, ceea ce permite algoritmilor să facă predicții cu mai multă încredere. Pentru a clarifica, acest lucru nu este același lucru cu a avea o minge de cristal.
Chiar și cea mai avansată tehnologie a turnului de control ar putea să nu fie în măsură să determine, să spunem la mijlocul sau la sfârșitul lunii noiembrie ce se va întâmpla la mijlocul lunii februarie când va veni Ziua Îndrăgostiților. Cu toate acestea, poate fi capabil să detecteze anumite anomalii la începutul lunii ianuarie, ceea ce indică o potențială problemă în februarie și poate oferi organizațiilor suficient timp pentru a lua măsuri corective.
Este posibil ca în timpul verii, unii dintre acești procesatori de alimente și băuturi să nu fi știut sau să poată prezice o penurie. Dar, poate cândva în timpul toamnei, companiile au reușit să vadă o creștere a cererii în creștere, împreună cu o penurie de forță de muncă și au reușit să detecteze acest lucru destul de devreme pentru a oferi clienților un head-up la începutul lunii decembrie.
Monitorizarea atât în amonte, cât și în aval
După cum au arătat lipsurile și dezechilibrele recente, este extrem de important să se monitorizeze atât lanțurile de aprovizionare în amonte, cât și în aval. Dacă sunteți un producător de alimente și băuturi, trebuie să aveți un impuls asupra a ceea ce se întâmplă în aval - ceea ce cumpără clienții în magazinele alimentare, ce comandă de la restaurante și detalii conexe.
Acestea sunt toate datele care vă vor poziționa pentru a lua decizii mai bune de producție și de gestionare a canalelor. Dar, de asemenea, doriți să știți ce se întâmplă în amonte - care este situația aprovizionării? Care este situația muncii? De exemplu, cum a condus lipsa forței de muncă în fermele din acest an la dezechilibre în lanțul de aprovizionare?
Deficitul de forță de muncă a făcut, de asemenea, parte din motivul pentru care unele penurii de produse; nu a fost vorba doar de cererea crescută. Pe lângă monitorizarea lanțului de aprovizionare end-to-end și efectuarea de predicții pe baza datelor actuale, tehnologiile bazate pe învățarea automată pot utiliza date istorice, cum ar fi modelele care apar în anumite zile, săptămâni și luni pe tot parcursul anului; eficacitatea acțiunilor de stabilire a prețurilor; rata actuală a șomajului, care poate afecta tiparele de cumpărare; și alți factori istorici relevanți și conexi care afectează tiparele cererii.
Ce trebuie să faceți cu privire la lipsuri și excedente
Identificarea problemelor potențiale în avans este doar jumătate din ecuație. Cealaltă jumătate este întrebarea ce să facem cu ei. Dacă anticipați un surplus de produs din cauza cererii scăzute actuale sau anticipate, este posibil să puteți oferi promoții sau reduceri pentru a evita perimarea inventarului. Pe de altă parte, să spunem că, chiar și după creșterea capacității de producție și cu furnizorii care oferă tot ce pot, vă dați seama că nu veți avea suficient produs. Există încă câteva lucruri pe care le puteți face.
Unele organizații, de exemplu, au capacitatea de a echilibra cererea și oferta utilizând pârghii de preț. Am văzut că acest lucru se întâmplă cu prețurile băcăniei pe tot parcursul anului. O altă opțiune este explorarea substituibilității. De exemplu, să presupunem că un anumit soi sau SKU va fi epuizat.
Nu toate scenariile epuizate nu sunt create egale, în special în tryin g ori ca acestea. S-ar putea ca, deși fanii acelui soi sau SKU să-l prefere, ar fi bine să cumpere un alt tip de soi, astfel creșterea ofertei pentru acesta din urmă poate rezolva parțial problema.
Acest lucru se leagă de importanța de a fi transparent și comunicativ cu privire la lipsă, astfel încât clienții să poată explora alternative. În ceea ce privește oferta ecuației, este important să luați în considerare incertitudinea atunci când planificați. O mulțime de planuri de sisteme se bazează pe medii - de exemplu, să presupunem că o organizație planifică 800 de unități într-o săptămână medie, dar acest număr poate varia de la 200 la 1.400 de unități.
Apoi, 800 este media unei game foarte largi și doriți să țineți cont de această variabilitate atunci când planificați. Acest lucru ar trebui făcut nu numai în timpul pandemiei, ci și după ce ieșim din ea, pentru că nu ar trebui să presupunem că lumea va „reveni la normal” în curând. Este posibil ca unele schimbări și tendințe să fie permanente sau cel puțin să persiste pentru o perioadă de timp.
În cele din urmă, introduceți o redundanță în sistemul dvs. Dacă ați obținut întotdeauna una dintre materiile prime de la un singur furnizor, poate fi un moment bun să vă înscrieți cu doi furnizori suplimentari, deoarece acum mai mult ca niciodată, nu doriți să vă puneți toate ouăle într-un singur coș . Redundanța este esențială în stabilirea unui lanț de aprovizionare rezistent.
Când toate acestea sunt luate în ansamblu, tema dominantă care apare este importanța vizibilității lanțului de aprovizionare end-to-end și a monitorizării a ceea ce se întâmplă atât în amonte, cât și în aval. Care sunt tendințele pieței și ale forței de muncă? Cum se poate utiliza cel mai bine tehnologia pentru a colecta date și a identifica potențialele probleme?
Adresarea continuă a acestor întrebări și valorificarea puterii turnurilor de control ale lanțului de aprovizionare și a altor tehnologii le pot oferi organizațiilor timpul necesar pentru a comunica situația clienților lor și a lua măsurile adecvate.