Tehnologii

261

Creștere puternică a vânzărilor pentru Danone

autor

MeetMilk.ro

distribuie

După cum informează RetailDetail, în ultimul trimestru din 2021, Danone a înregistrat cea mai puternică creștere a vânzărilor din ultimii șapte ani. Aceasta nu este o coincidență, deoarece a trecut atâta timp de când prețurile au crescut la fel de puternic.

Prețurile vor crește și mai mult

Antoine De Saint-Affrique, CEO-ul Danone numit anul trecut, obține note bune la primul său raport: în al patrulea trimestru al anului trecut, cifra de afaceri totală a crescut cu 10,9%, cea mai rapidă creștere a vânzărilor din ultimii șapte ani.

Acesta a fost și atunci când cel mai mare producător de iaurt din lume a implementat cele mai substanțiale creșteri de preț din 2014.

Pentru întregul an, vânzările au crescut cu 2,8%, până la 24,28 miliarde de euro. Mărcile de apă (Evian și Volvic) au avut rezultate deosebit de bune, cu o creștere a vânzărilor de 7,2%, dar și produsele lactate și pe bază de plante au crescut cu 3,7%.

Profitul net a ajuns la 1,92 miliarde de euro, ceva mai mic decât cel de 1,96 miliarde de euro cu un an mai devreme.

Cu toate acestea, amenințarea inflației continuă în 2022: costurile vor crește între 10 și 15% în acest an, ceea ce face inevitabile creșteri suplimentare de preț, a declarat CFO Jürgen Esser pentru Bloomberg. Costurile de lapte, de ambalare și de transport au crescut de luni de zile, iar acest lucru se va accelera în acest an.

Găsirea unui echilibru

Pentru Danone, însă, înseamnă un act de echilibru complicat, deoarece, din 2015, creșterea livrărilor a scăzut în fiecare an. Prețurile mai mari ar putea determina o scădere suplimentară a volumelor.

În 2021, compania a trebuit să se reorganizeze semnificativ: nu mai puțin de 2.000 de posturi de conducere au fost casate, iar producătorul de iaurt a promis că va economisi un miliard de euro până în 2023.

Cu toate acestea, există semne de speranță: în trimestrul al patrulea, livrările au crescut din nou, inclusiv în America de Nord. Este o veste bună, deoarece aici Danone și-a făcut deja mai scumpe majoritatea produselor.

De asemenea, în țările în curs de dezvoltare prețurile au crescut deja, iar Europa va urma. „Vom face ceea ce este necesar pentru stabilirea prețurilor în limitele rezonabile”, promite De Saint-Affrique, care dorește și mai multă productivitate. „Va trebui să gestionăm echilibrul dintre competitivitate și prețuri”.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2