241
Potrivit European Supermarket Magazine, compania Orbico Group, distribuitorul și operatorul de logistică FMCG din Croația, a obținut pachetul majoritar de acțiuni al firmei Interbrands Marketing & Distribution din România. Achiziția de acum vine după ce, în luna ianuarie 2019, Orbico a achiziționat o participație inițială de 25% în Interbrands. După obținerea aprobării Agenției croate pentru protecția concurenței pe piață și îndeplinirea celorlalți termeni ai contractului de cumpărare a acțiunilor, compania a achiziționat un procent suplimentar de 35%. Interbrands este unul dintre cei mai importanți distribuitori români de mărci globale precum Nestle, dar și British American Tobacco, Philip Morris, Procter & Gamble etc.. Deocamdată, având doar 60%, croații vor fi proprietaruiimajoritari ai Interbrands pentru următorii trei ani, însă, după expirarea acestei perioade limită, Orbico a declarat va achiziționa restul de 40% pentru a deveni unicul proprietar. În 2018, Interbrands, cu sediul în București, a raportat venituri în valoare de 200 de milioane de euro, cu un EBITDA de aproximativ 10 milioane de euro. La rândul său, grupul Orbico a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 2 miliarde de euro și se îndreaptă spre 2,3 miliarde de euro, pentru sfârșitul anului 2019. Potrivit cotidianului local Poslovni Dnevnik, cifra de afaceri a Interbrands ar putea creste la cel putin 500 de milioane de euro. Titularul grupului Orbico, Branko Roglić, a declarat că România va deveni cea de-a doua piață cu cea mai mare cotă de piață, după cea din Polonia, care are o valoare de 800 milioane euro în 2018. Orbico operează pe 20 de piețe, printre care Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, toate fostele țări iugoslave, Albania, Bulgaria, Moldova, Ucraina, Belarus, Rusia, Germania și Austria. Valoarea tranzacției nu a fost dezvăluită.