Stiri

219

Cum vor arăta piața și „noul normal”, pentru fructele de mare, în anul 2021?

autor

MeetMilk.ro

distribuie

În Marea Britanie, 2020 a înregistrat o creștere a vânzărilor de pește congelat în comerțul cu amănuntul, în timp ce fructele de mare premium se luptau să-și găsească drumul în farfuriile restaurantelor.

Ce prezic experții pentru „noul normal” post-COVID? Dar, cum pot mărcile să profite la maximum de acest peisaj în schimbare cu amănuntul, nu numai în UK, ci ți în Uniunea Europeană? Iată câteva previziuni emise de Kantar, în urma unui studiu de piață citat de FoodNavigator.

Peștele congelat, câștigător net

Categoria peștelui înghețat s-a dovedit a fi unul dintre puținii beneficiari ai pandemiei COVID-19. În 2020, categoria congelată totală a crescut cu aproape 16% în Marea Britanie - comparativ cu o rată totală de creștere a magazinelor alimentare de 8,5% - peștele congelat reprezentând aproximativ un sfert din vânzări.

În același timp, producătorii premium de fructe de mare s-au străduit să vândă prin canalele tradiționale de servicii alimentare, întrucât blocajele regionale și naționale au văzut industriile de restaurante și catering s-au oprit.

Cum pot valorifica mărcile de fructe de mare pe creșterea cererii de cumpărături online? Și, mergând înainte, ce va însemna „noul normal” - cu mai puține restricții sau chiar fără restricții - pentru piața de fructe de mare din Marea Britanie?

Oportunități în comerțul electronic

Pandemia de coronavirus a contribuit la creșterea vânzărilor de comerț electronic, întrucât măsurile de distanțare socială au impact asupra comportamentului cumpărăturilor consumatorilor.

Pentru fructele de mare, Birds Eye - deținută de cea mai mare companie din Europa de produse congelate Nomad Foods - spune că vânzările cu amănuntul online au fost „extrem de perturbatoare” pe tot parcursul pandemiei, vânzările crescând de la aproximativ 12% din vânzările totale pre-COVID, la aproximativ 25% astăzi.

Comerțul electronic oferă o mulțime de noi oportunități, a declarat Steve Challouma, Director General Marea Britanie la Birds Eye, sugerând că alimentele congelate pot beneficia de pe platformă poate mai mult decât majoritatea.

„Mâncarea congelată tinde să fie ultima navă din magazin”, le-a spus el delegaților la Summit-ul Norwegian Seafood Council din 2021 pentru Norvegia - Marea Britanie. „Uneori este foarte frig și nepoftitor.” Cu toate acestea, vânzând alimente congelate online, mărcile pot „înlătura bariera”, a explicat el. „De fapt, generează multă cerere și creează oportunități.”

De exemplu, în comerțul cu amănuntul convențional, mărcile nu pot „grupa” produse în același mod. Dacă Birds Eye dorește să vândă o făină de pește, chipsuri și mazăre din trei componente, o poate face „foarte ușor cu un singur clic”, a explicat directorul general.

Analistul Kantar James McKenna este de acord cu Challouma. Peștele congelat din magazin este situat în mod tradițional în colțul supermarketului. „Nu este pe deplin vizibil în călătoria dvs. normală de cumpărături”, a explicat el. „Nu puteți avea un culoar de pește înghețat chiar în fața magazinului, dar îl puteți avea pe acea pagină web din față.”

Cum va fi influențată mentalitatea consumatorilor?

În cele din urmă, mărcile sunt capabile să influențeze mentalitatea cumpărătorului într-un mod „care nu s-ar întâmpla niciodată” cu semnalizare sau afișe într-un format de magazin fizic, a subliniat analistul.

În același timp, Cate Trotter, șef de tendințe la consultanța cu amănuntul Insider Trends, încurajează mărcile de fructe de mare să privească dincolo de canalele convenționale de vânzare cu amănuntul și e-commerce.

„Nu sunt sigură că vom vedea că piața fructelor de mare se va recupera până poate în 2022 sau mai departe”, le-a spus ea delegaților la evenimentul Consiliului Norvegian al Fructelor de Mare. Cu toate acestea, brandurile ar trebui să ia în considerare canalele alternative pentru a ajuta la acoperirea pierderilor potențiale, a continuat Head of Trends.

O astfel de oportunitate ar putea fi prin parteneriate cu companii de cutii de rețete. „Am văzut că Hello Fresh și-a crescut vânzările cu 60% față de succesul său COVID. Desigur, există toate supermarketurile tradiționale la care trebuie să vă gândiți și să vă configurați propriul canal D2C, dar există și noi întreprinderi de băcănie la care să se gândească și ele. ”

Comerțul electronic se va clătina?

Ceea ce doresc cu adevărat să afle companiile - și în special cele care au beneficiat de trecerea recentă la online - este dacă comerțul electronic este aici pentru a rămâne. Odată ce măsurile de distanțare socială sunt ușurate, serviciile alimentare au fost redeschise și consumatorii se întorc să mănânce din mers, cumpărătorii vor continua să cumpere alimente online? Pentru categoria peștelui înghețat, McKenna lui Kantar spune că răspunsul este un „da” răsunător.

McKenna a spus că vede reducerea restricțiilor de blocare în trei etape cronologice. „În primul rând, există perioada actuală de blocare, în care încă ne gândim în termeni de pandemie COVID”, le-a spus el delegaților. Urmărind o „normalizare dură” în jurul trimestrului II / trimestrului 2021 - odată cu slăbirea restricțiilor de acum până atunci, analistul prezice că comerțul electronic își va păstra forța în acest timp.

„Chiar dacă ne uităm înapoi la luna august, unde restricțiile erau la cel mai ușor și Schema Eat Out to Help Out încerca să stimuleze canalele de servicii alimentare, am văzut că vânzările online de pește au continuat să crească. Deci, chiar dacă există o relativă slăbire a restricțiilor pe termen scurt, ne așteptăm în continuare să prospere online. ”

Cum va arăta ”noul normal”?

S-a sugerat că „noul normal” - prin care se elimină toate restricțiile - va intra în joc în jurul Q3 / Q4 al acestui an. În acest moment, McKenna prezice o ușoară scădere a cererii de comerț electronic.

„Cred că, pe termen scurt, online ar putea lua un pic de recesiune relativ vorbind. Dar va fi totuși peste vârfurile pre-COVID și oamenii vor realiza în continuare beneficiile [cumpărăturilor online]. ”

Și fin aliat, cu bile de cristal care privesc până la patru ani în viitor, McKenna prezice că comerțul electronic va continua să se potrivească cu vârful său în timpul COVID, adăugând că „s-ar putea chiar să îl depășească”. „În esență, oamenii și-au dat seama că comerțul electronic și online sunt atât de multe despre comoditate ... atât de mult despre inspirație și educație.

„Atât de multe dintre aceste beneficii nu vor dispărea brusc din mintea oamenilor. Pe termen lung, online va continua să câștige cu siguranță. Cred că va exista o scădere foarte scurtă de una sau două luni într-un mediu post-COVID, dar practic nimic important. ”

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2