„Efectul reducerii TVA este major şi a fost văzut de noi clar în creşterea din ultimele patru luni. Măsura este cert pozitivă, iar creşterea vânzărilor se datorează atât majorării consumului, cât şi unui proces de «albire» a vânzărilor de retail. Cred că reţelele mari au înţeles oportunitatea şi au transmis această reducere către consumator. Şi toată lumea a beneficiat de asta“, a declarat pentru ZF Dan Minulescu, CEO al Macromex, un grup cu afaceri de peste 100 de milioane de euro. Guvernul a redus TVA la alimente şi băuturi non-alcoolice în urmă cu aproape cinci luni, însă până acum nicio instituţie a statului nu a făcut un bilanţ asupra impactului pe care această măsură a avut-o. Reducerea TVA a fost menită să crească consumul, ceea ce s-a văzut în datele de la INS (în iunie, iulie şi august consumul a avansat chiar şi cu mai mult de 20%), dar şi să reducă evaziunea din unele sectoare, aşa cum sunt cel al cărnii sau cel al produselor lactate.