Grupul alimentar francez Danone a declarat că anul acesta este privit cu încredere după ce a înregistrat o creștere a vânzărilor în 2023 la capătul de sus al prognozei și și-a îmbunătățit marja de profit, deoarece prețurile mai mari au compensat volumele mai mici.
Impuls pozitiv
„Pe baza impulsului pozitiv din 2023, începem acest an financiar cu încredere în strategia noastră Renew”, a declarat CEO-ul Antoine de Saint-Affrique, într-un comunicat emis de Danone citat de European Supermarket Magazine.
Pe fondul semnelor încurajatoare la cel mai mare producător de iaurt din lume, Saint-Affrique a citat „progresul vizibil” al afacerii Essential Dairy and Plant-based (EDP) în Europa și volumele vânzărilor de grup care au devenit pozitive în trimestrul al patrulea, odată cu reducerea prețurilor.
Ambiție pe termen mediu
Pentru 2024, Danone a declarat că prognoza sa a fost în concordanță cu ambiția sa pe termen mediu de creștere a vânzărilor similare de 3%-5%, cu o îmbunătățire moderată a marjei operaționale recurente.
Gigantul de bunuri de larg consum, care deține mărci precum Evian și Badoit apă și iaurt Activia, a raportat vânzări în 2023 de 27,619 miliarde EUR, o creștere similară cu 7%, la capătul superior al ghidului său de creștere a vânzărilor de 6% până la 7% și în conformitate cu așteptările analiștilor.
Marja operațională a grupului alimentar pentru întregul an 2023 a crescut la 12,6% din vânzări de la 12,2% în 2022, comparativ cu estimările medii ale analiștilor de 12,5%.
Pentru trimestrul al patrulea încheiat la 31 decembrie, vânzările au crescut cu 5,1%, puțin peste estimările pieței de 5%, cu contribuția tuturor celor trei afaceri ale sale - EDP, Nutriție Specializată și Ape.
Creșteri de preț
Danone, la fel ca rivalii săi Nestlé și Unilever, a crescut prețurile pentru a face față costurilor mai mari ale mărfurilor și lanțului de aprovizionare.
Dar acest lucru a stârnit îngrijorarea că companiile împing prețurile prea departe, pe fondul unei crize a costului vieții care vede mărcile cu etichete private ale retailerilor furând cota de piață.
Cu un flux de numerar record de 2,6 miliarde de euro în 2023, Danone a declarat că va oferi o creștere a dividendelor cu 5% la 2,10 euro.